Öntött almás pite

Tavaly is sikerült több almát elraktározni, mint amennyi elfogyott volna a télen. Mostanra meg a maradék annyira megráncosodott, hogy azért nem kell senkinek. Én ugyan nem nézem le így sem, de a végleges romlást megelőzendő egy része sütibe került a hétvégén. És még van vagy két pitére való.
Nem sima almás pitét sütöttem, hanem az öntött túrós pite sikerén felbuzdulva az almás változatát is megsütöttem. Azt mondta Leányzóm, meglepő, hogy nem hagyományos pite, de finom.



A tésztához:

  • 3 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 40 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1,5 dl olaj
  • 3 dl tej
A töltelékhez:

  • 1-1,5 kg alma
  • 15 dkg cukor
  • 1 mokkáskanál fahéj
  • 3 evőkanál gríz
Így készült:
Az almákat megmostam, lereszeltem, kicsavartam a levét. Elkevertem a cukorral és grízzel, fahéjjal. 
A tésztához előbb a tojásokat kevertem el a cukorral, majd hozzáadtam a lisztet és sütőport, a citromhéjat, olajat, végül apránként a tejet, miközben kevertem.
A massza felét kikent tepsibe borítottam, 180 fokos sütőbe tettem. Mikor a tészta teteje enyhén pirulni kezdett, illetve szilárd volt a teteje, kivettem a sütőből, elegyengettem rajta az almát, majd befedtem a tészta másik felével.
Visszatéve a sütőbe készre sütöttem. Azaz addig, míg szépen megpirult a teteje.

Kissé vékony lett az almaréteg, pedig olyan soknak tűnt, mikor reszeltem. Azért szépen fogy, rajtam kívül senki sem panaszkodott erre. Meg másra sem. 😉

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, finom is lehet! Én sem panaszkodnék rá, úgyhogy biztos nem fog rátok száradni :-)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...