Tojásleves

Van néhány étel, amit mifelénk főztek, de máshol nem találkoztam velük. Ez is olyan. Szeretjük, egyik kedvenc levesünk. S egyik leves, amit a kiskorukban igencsak válogatós gyerekeink szívesen megettek.
Szüleim kis szülőfalujában, a Szilágyság hepehupái között így készült a tojásleves. Lisztes rántottát kell sütni, s az van belefőzve kockákra vágva a babérleveles-ecetes lébe. Elég egyszerű, könnyű leves, ami mellé kiadósabb második fogás dukál. 

Hozzávalók:

  • 2 púpozott evőkanál liszt
  • 6 tojás
  • só, bors, paprika
  • kevés olaj
  • 3-4 babérlevél
  • petrezselyem
  • 1 teáskanál házi ételízesítő
  • 1 evőkanál liszt és 3 dl tej a habaráshoz
  • 3-4 evőkanál almaecet
Így készült:
Két liternyi vizet sóval, babérlevéllel, kevés petrezselyemmel, ételízesítővel főni teszek.
A lisztet előbb 2 tojással simára keverem, majd egyenként hozzáadtam a többi tojást, mindegyikkel felvertem. Sót, borsot, paprikát kevertem bele.
Teflonserpenyőben pici olajat tettem, mikor már meleg, beleöntöttem a tojásos keveréket. Mikor egyik fele megsült, lapos fakanállal átfordítottam a másik felére. Mikor az is megsült, kockákra vágtam. Természetesen nem késsel, az nem tenne jót a serpenyőnek, hanem a fakanál élével.
Mikor felfőtt a víz, beletettem a tojáskockákat. 
A lisztet a tejjel elkevertem. Előbb kevéssel, majd hozzáadtam a többit is.
A tojás előbb nagyon megnő a fővő vízben, de a hideg tej hozzáadásával összeesik. A tejjel is felfőztem, az ecettel ízesítettem. Pici paprikát tettem még bele, hogy ne legyen sápadt a leves. Megkóstoltam, ha kell, még sózom.
Biztosan sokaknak furcsa, de érdemes kipróbálni. Mi így szoktuk meg, így szeretjük.

9 megjegyzés:

  1. Hát már megettem a kenyerem legjavát, azt hittem nem sok egyszerű étel van amit ne ismernék, tojáslevest is többfélét szoktam főzni, de mint most kiderült még mindig tanulok új fogást, soha nem hallottam erről a variációról, de feltétlen ki fogom próbálni, rossz nem lehet. Mindenesetre érdekes összeállítású :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikó, örülök, hogy épp Neked tudtam újat mutatni! :-) Mi szeretjük, bízom benne, Neked is ízleni fog.

      Törlés
    2. Gerdi egészen biztosan, ugyanis a szerelmese vagyok az egyszerű ételeknek, így a tojáslevesnek is :-) Biztosan megfőzöm :-) Rengeteg sütireceptedet is elmentettem magamnak, majd szép sorban elkészülnek azok is :-)

      Törlés
    3. Egyébként ennyiféle módon készítem, amik azért hasonlítanak valahol egymáshoz, és ehhez jön majd a tiéd: https://zsanuaria.blogspot.com/2010/09/komenymagos-tojasleves-ma-semmire-nem.html
      https://zsanuaria.blogspot.com/2010/10/savanyu-tojasleves.html
      https://zsanuaria.blogspot.com/2018/11/tojasleves-ujszeruen-tejszinesen.html

      Törlés
    4. Anikó, köszönöm szépen, nagyon kedves vagy, hogy belinkelted az általad készített tojásleves-változatokat. Úgyis szándékomban volt megkeresni!

      Törlés
  2. Amíg nem ismertem meg a férjem, addig soha nem hallottam tojáslevesről. Furcsának tűnt elsőre, de nem volt rossz. Az anyósoméban rizs is volt, és ugyancsak savanykás. A receptet nem kértem el, mert nem rajongok a tojásért, én soha nem készítettem tojáslevest.
    Milyen érdekes, hogy akár pár kilométeres távolságban is mennyire változó lehet a főzési szokás, az ízek.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anyósom Bihar megyei, Ő sem ismerte ezt a fajta tojáslevest, de most már főzi. Azt sem tudom a Szilágyságban mennyire elterjedt, de Anyukám így főzte. Azért érdekes lenne összegyűjteni, ki hogy főz egy egyszerű, hagyományos levest, mint a tojásleves.

      Törlés
  3. Ezt én is szoktam készíteni, mert nagyon szeretjük :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg finom, mi is szeretjük! Akkor mégsem csak mifelénk készítik...

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...