Citromos sajtkrémszelet és meggyes-túrós szelet

Szeretek rendelésre sütni-főzni. Akkor legalább nem kell törjem a fejem, mit is készítsek. Ezt a sütit Leányzó kérte, persze, hogy megsütöttem. Eredete a nagy sikerű sajttorta, ami azóta többször elkészült tepsiben, szeletes süti formájában. Ez is hasonló, de kicsit változtattam a tölteléken is, meg a tésztán is. Végül mégsem olyan lett, mint terveztem. Két lap közé került volna a töltelék, de beleborítva a tepsibe a kissé lágy sajtkrémet, attól tartottam, ha  tetejére is tésztát teszek, el fog süllyedni. Ezért csupaszon maradt, s a tészta másik feléből sütöttem gyorsan egy másik sütit.


  • 40 dkg liszt
  • 15 dkg porcukor
  • 1 sütőpor
  • csipet só
  • 15 dkg margarin
  • 2 tojás
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
A töltelékhez:
  • 1 kg sajtkrém
  • 20 dkg cukor
  • 2 citrom lereszelt héja + 1 citrom kicsavart leve
  • 3 tojás
  • 3 evőkanál liszt
Így készült:
A tésztához előbb elmorzsoltam a lisztet a margarinnal, majd hozzáadva a többit, összegyúrtam.
A tésztát egy órányit pihenni hagytam, majd két fele osztottam. 
A sajtkrémet elkevertem a cukorral, tojásokkal, liszttel, a citromok héjával és egyik kicsavart levével. 
A tészta egyik felét kinyújtottam, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. Ráöntöttem a tölteléket.
180 fokos sütőben addig sütöttem, míg a teteje kissé megbarnult.


A tészta másik felét másik tepsibe tettem, meggydzsemmel vastagon megkentem s túrós krém került rá, úgy sütöttem meg.


Előbb le sem akartam fotózni, aztán látva sikerét, mégis kattintottam néhányat. Akkor álljon itt a töltelék receptje is:
  • 30 dkg túró
  • 4 dl tejföl
  • 20 dkg cukor
  • 1 citrom leve
  • 3 evőkanál gríz
  • 5-6 dkg mazsola
  • 2 tojás
  • 1 üveg meggydzsem
A belevalókat összekevertem, s a dzsemmel megkent lapra simítottam, így sült ki.
Arról, hogy melyik a finomabb, megoszlottak a vélemények. Volt, akinek ez a hirtelen összedobott, meggydzsemes ízlett jobban, volt, akinek az elsőként tervezett. Nálam is az utóbbi vezet, de csak hangyányival! :-)


9 megjegyzés:

  1. Mindkettő kedvemre való,eltüntetnék belőlük jó néhány szeletet. :)A sajttorták, a sajtkémes sütik a kedvenceim. :) A meggyes-túrós is finom lehetett, finom ízvilágot teremt a túró a meggyel.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon sok jó finomságot sütögettél az utóbbi időben ! Ezt a sajtost szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszták ,nem is tudnék választani:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszták ,nem is tudnék választani:)

    VálaszTörlés
  5. Mindkettő nagyon kívánatos :-) én sem tudnék hirtelen választani közülük :-) talán a citromos sajtkrémest kóstolnám meg először :-)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Gerdi, legyen szép az ünnepetek! Áldott húsvétot az egész családodnak!

    VálaszTörlés
  7. Ez a sajtkrémes süti nagyon finom lehet... A meggyes-túrós pedig örök kedvenc! :)

    Szép Húsvétot, kellemes pihenést kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  8. Jaj, ez mindkettő nagyon finom lehetett! :)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...