Sajtos-szalonnás lepény

Vacsorára töki pompost akartam készíteni, de mire bekeveredtem a kertből az egész délutános virágbabrálást követően, már késő volt krumplit főzni, így csak egy sima tésztát dagasztottam, s rászórtam ezt-azt.
Hozzávalók:
  • 45 dkg liszt
  • 1 kiskanál só
  • 3 dl tej
  • 1 kiskanál cukor
  • 2,5 dkg élesztő 
  • 1 tojás
  • 0,5 dl olaj 
A tésztára:
  • 3 evőkanál tejföl
  • csipet só
  • 25 dkg reszelt trappista sajt
  • 20 dkg húsos szalonna (bacon)
  • 4-5 szál zöldhagyma
Elkészítés:
A meleg tejben elkeverjük a cukrot, felfuttatjuk benne az élesztőt. A lisztben elvegyítjük a sót, beleütjük a tojást, s az élesztős tej hozzáadásával lágy tésztát dagasztunk. Hozzáöntjük az olajat, jól eldogozzuk vele. Pici liszttel megszórva, letakarva  kb. fél órát kelesztjük.
Tepsibe helyezzük a kinyújtott tésztát, villával megszurkáljuk, s sütőbe tesszük ( nem melegítettem elő, akkor kapcsoltam be, mikor betettem a tésztát) .
A szalonnát vékony szeletekre vágjuk, a hagymát csíkokra, a sajtot lereszeljük, s a tejfölt simára keverjük egy csipet sóval.
Ha a tészta kezd pirulni, kivesszük, rákenjük a tejfölt, fele sajtot rászórjuk, ezen elosztjuk a szalonnaszeleteket és a hagymát . Visszatoljuk a sütőbe.
Ha pirulni kezd a sajt rajta, kivesszük, rászórjuk a többi sajtot, s már csak addig tesszük vissza, míg ráolvad.
Azonnal szeletelhető, fogyasztható, de hidegen is finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...