Cseresznyés-epres süti

A szomszédságban érik a cseresznye. Persze ezúttal is kaptunk belőle. Egy részét muszáj volt sütibe szánni. A maréknyi eper viszont nekünk termett. Csak egy maréknyi. Hiába van tengernyi zöldje, gyümölcs alig rajta. Ami van, az sem igazán akar érni. Ha meg végre néhány piros szem kivirít a levelek közül, a gyerkőcök lekapkodják, s olyan testvériesen elosztják, hogy ha páratlan szemet sikerül szedni, az utolsót elfelezik.
Most sült, még langyosan fotóztam. Kóstoltam is, ehető:-)


 Hozzávalók:

  • 4 tojás
  • 22 dkg cukor
  • 10 dkg margarin
  • 38 dkg liszt
  • 2 evőkanál kakaó
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 dl házi tej
  • csipet só
  • cseresznye, eper
Így készült:
Az egész tojásokat, a cukrot és csipet sót habosra kevertem. A margarint mikróban megolvasztottam, azt is hozzákevertem. A lisztet, sütőport, kakaót elvegyítettem, s a tejjel váltakozva a masszához kevertem.
Kikent tepsibe simítottam, a tetejére szórtam a kimagolt cseresznyét és a félbevágott epret.
180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem.


A forralt házi tej fölét is hozzámértem a 2 dl tejhez, mert ezt senki nem eszi meg, pedig ebből lett volna a tejszín vagy a tejföl. Ha éppen sütök valamit, elhasználom. Így a sima tej egy részét ki lehet váltani tejföllel. Jó puha lett a tészta,  egyáltalán nem száraz. Még a gyümölcsök nélkül sem lenne az.
Gondoltam rá, hogy egy csokit is beleaprítok. Biztos, nem rontotta volna el, de nem hiányzik belőle.

22 megjegyzés:

  1. Még jó, hogy ehető :)) Szeretem ezeket a kevert tésztákat minden gyümölccsel. Az pedig látszik, hogy jó puha és szaftos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Janka:-) Idő híján jók is ezek a kevertek, aztán meg ezerképpen variálhatók.

      Törlés
  2. Nagyon gusztusos süti lett!
    Kár, hogy nekünk nincs eper se, cseresznye se...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz, köszönöm!
      Cseresznye nekünk sincs, de van a szomszédnak:-) S olyan rendesek, hogy minket is ellátnak.

      Törlés
  3. Nagyon guszta, én is meg tudnék enni pár szeletet ebből a sütiből. Nagyon aranyosak lehetnek a gyerkőcök...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, köszönöm! Küldök neked:-)
      A gyerkőcök már nagyok, de persze még mindig aranyosak:-) Igazi jó testvérek, felváltva civakodnak s segítik egymást.

      Törlés
  4. Az eperből mi is kimaradtunk idén! Tavaly olyan gazos lett és már öreg is volt, hogy kirotáltuk... Cseresznyénk még nem érett...bár nagyon várjuk! De ahogy mondod az idő sem kedvez...meg ez a sok eső kérdés bírja-e!
    Jaj olyan gusztára sikerült ez a képed, hogy bele is harapok!!! D:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Flóra, köszönöm!
      A mi epresünk egész fiatal, 2-3 éves, de azt vártam volna, hogy egyre többet terem, erre alig van rajta. A sok eső nem kedvez neki, az biztos, főleg a cseresznyének, mind kireped.

      Törlés
  5. Látszik is, hogy milyen finom, puha, szaftos! :) Aranyosak a gyerekeid, hogy ilyen testvériesen osztoznak még az utolsó szem epren is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Hankka!
      Hát igen, amikor nem éppen marják egymást:-) De tudom, hogy szeretik egymást, ez is azt példázza.

      Törlés
  6. De jól néz ki.) Szeretem én is az ilyen sütiket:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta szeletek, finom lehet a két gyümölcs együtt! Látszik is rajta, hogy frissen fotóztad, szinte érzem az illatát is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Az eper volt a kevesebb, mégis az érzett jobban. A cseresznye nem olyan jó ízű az idén. Sok volt a víz, kevés a nap.

      Törlés
  8. Nagyon közkedvelt nálam az ilyen kevert süti.
    A Mi kertünkben is érik a cseresznye (illetve a szüleim kertjében), csak nem tett neki jót ez a rengeteg eső, pedig valójában nagyon jó fajta cseresznye, imádom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella, nálam is:-) Főleg rohanós napokon, meg ha nincs kedvem külön keverni, habot verni.
      Én is ezt tapasztalom a cseresznye esetében...

      Törlés
  9. Mindig azt gondoltam, hogy az eper levesebb lesz az ilyen sütikben, de látom nagyon jó lett! Finomat sütöttél!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajni, köszönöm! Nem áztatta meg az eper a tésztát, s egész jó ízt adott neki.

      Törlés
  10. Nálunk is mosolyog már imitt-amott a cseresznye, már alig várom, hogy beérjen rendesen...:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, ismerős érzés:-) A ropogós még nem érik, csak a májusi, ami igazából enni jó, meg persze sütibe!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...