Mézes zserbó

Megintcsak a Príma Konyha Magazin szolgáltatta az ihletet, vagyis a sütis különszám. De szokás szerint más lett a végeredmény, mint az eredeti recept. Az grízes krémmel töltött mézes lapokat ír le, s nekem menet közben jutott eszembe az Anyukám által gyakran sütött mézes krémes, mely középen lekvárral van töltve, egyébként szinte ugyanaz. De jót tett neki a savanykás lekvár, mert különben túl édes lett volna. S jobb szeretem, ha nem töményen cukros egy süti.

Hozzávalók:
A lapokhoz:
  • 20 dkg cukor
  • 2 evőkanál méz
  • 1 dl tej
  • 12,5 dkg margarin
  • 1 tojás
  • 60 dkg liszt
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
A töltelékhez:
  • 5 dl tej
  • 5 evőkanál gríz
  • 25 dkg margarin
  • 15 dkg cukor
  • 1 vaníliás cukor
  • savanykás lekvár
A mázhoz:
  • 10 dkg margarin
  • 10 dkg cukor
  • 2 evőkanál kakaó
  • 2 evőkanál tej
Elkészítés:
A lapkhoz a cukrot, margarint, mézet, tejet, tojást tűzálló tálba tesszük, s kb. 15 percen keresztül kevergetve főzzük, míg világosbarna színt kap. Hozzáadjuk a lisztet és szódabikarbónát, összegyúrjuk, 4 részre osztjuk, vékonyra nyújtjuk, s tepsi hátán egyenként kisütjük.
A krémhez a tejet a grízzel sűrűre főzzük. A margarint a cukorral és vaníliás cukorral elkeverjük, s hozzáadjuk a kihűlt tejbegrízt.
Az első lapot megkenjük a krém felével, erre kerül a második lap, amit lekvárral kenünk ( én ribizlilekvárt használtam), erre a harmadik lap, amire a krém másik felét kenjük, s az utolsó lappal lefedjük. Tenyérrel kissé lenyomkodjuk, elegyengetjük.
A mázhoz valókat összefőzzük, a süti tetejére kenjük, hagyjuk megszilárdulni, utána szeletelhetjük is.

Én elkövettem azt a hibát, hogy nem főztem eleget az elején a hozzávalókat, és sápadt lett a süti. Összegyúrni sem volt könnyű, mert forró volt, de a kinyújtás még ezen is túltett. Kissé nehézkes volt, de elkészült, s nem került a "többet nem sütöm meg " kategóriába, főleg, miután a családnak is ízlett.

1 megjegyzés:

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...