Sós és édes kalács

A fotók úgyis elárulják, mikor készült:-) Kenyérpótlónak szántam, meg éhségcsillapító falatoknak. A sós változatból készült egy nagyobb "puszta" kalács, ahogy mifelénk hívták a nem töltött kalácsot, és két vékonyabb, sonkával és tojással töltött.

Hozzávalók:

  • 90 dkg liszt (fele rétesliszt)
  • 2 teáskanál só
  • 10 dkg margarin
  • 2 tojássárga
  • 1 egész tojás
  • csipetnyi sáfrány
  • 4, 5 dl tej
  • 4 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • sonkaszeletek, főtt tojás
  • 1 tojássárga lekenni
  • mák beszórni
Így készült:
3 dl langyos tejben elkevertem a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni.
A lisztet, sót, sáfrányt tálba tettem, elmorzsoltam a margarinnal. Hozzáadtam a tojássárgákat valamint az egész tojást, az élesztős tejet. A többi tej hozzáadásával megdagasztottam a tésztát.
45-50 perc alatt megkelt.
Deszkára borítottam, egy nagyobb és két kisebb részre osztottam. A nagyot 3 részre osztottam, mindegyiket rúddá sodortam és összefontam őket. A két kisebbet pedig kinyújtottam, sonka szeletekkel és negyedelt tojással töltöttem.
Tepsibe helyeztem őket, tojássárgával lekentem, mákkal szórtam. 15-20 percig hagytam kelni.
 180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem.
Szinte ugyanígy készült az édes tésztája is, csak fél teáskanál só, 12 dkg cukor és egy citrom lereszelt héja  került bele.
3 rúd kalács lett belőle, 40 dkg aszalt- és cukrozott gyümölcskeverékkel töltve: mazsola, apróra vágott aszalt sárgabarack, cukrozott  narancs és citromhéj került bele.

Na ezért nem szokott nálunk húsvétra kalács készülni:-) Mikor van mellette másik 4-5 féle édes, krémes, habos süti, senki sem a kalács után nyúl, bármennyire is finom. Mert az volt. Most bizony szívesen megenném, de akkor rá sem bírtam nézni:-) 


2 megjegyzés:

  1. Az édes és a sós változat is nagyon guszta, szívesen megkóstolnám mindkettőt! :) Tényleg nem tudnék választani, olyan jól néznek ki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Hankka! Nekem most bármelyik jól jönne:-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...