Lekváros papucskák

Múlt héten készült. Leányzónak Sógoromék felajánlották, hogy elviszik magukkal nyaralni. Én olyan nehezen engedem el őket a szoknyám mellől, de Hédi úgy fel volt dobva az ötlettől, úgy csillogott a két szeme a tengerben való lubickolás lehetőségétől, hogy muszáj volt elengedjem. Meg sütit is muszáj volt sütnöm:-)
Valami gyorsat, finomat. Hédi egyik kedvence a hókifli, gondoltam, ezt is fogja szeretni. Egy román oldalon találtam, itt.
Néhány darab maradt belőle itthon, azokról készült a hevenyészett fotó. De nagyon finom, omlós sütike, nem érdemes mellőzni.
Hozzávalók:

  • 1,5 dl tej
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 evőkanál cukor
  • 90 dkg liszt
  • 35 dkg zsír
  • csipet só
  • 3 tojássárgája
  • 2-3 evőkanál tejföl
  • szilvalekvár tölteni
  • vaníliás porcukor beforgatni
Így készült:
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt.
A lisztet, sót elmorzsoltam a zsírral. Hozzáadtam a tojássárgákat, élesztős tejet, s még annyi tejfölt, hogy összeálljon a tészta. Megdagasztottam.
Félórai pihentetést követően kinyújtottam, négyzetekre vágtam. Lekvárt raktam a közepére, a két szembelévő sarkot egymásra hajtottam.
Tepsibe pakoltam, 180 fokon világosra sütöttem.
Még melegen vaníliás porcukorba forgattam.
Eredetileg kifli a neve, de nem annyira kifli formájú:-) 
Szóval a süti beváltotta a hozzá fűzött reményeket, Leányzónak csomagoltam belőle jócskán, s bízom benne, hogy olyan jól érzi magát, mint amilyen lelkesen indult útnak:-)


3 megjegyzés:

  1. Nekünk is egyik nagy kedvencünk a hókifli, vittem is a receptet és ha nem lesz túl meleg, a hétvégén megsütöm. :)
    Biztos vagyok benne, hogy nagyon jól fogja érezni magát a Lányod, és tele élményekkel fog hazatérni. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Mi is nagyon szeretjük finom szilvalekvárral, de jó is lenne most! A kislányod biztos jól érzi magát , tudom ismerem ezt az érzést hogy nehéz elengedni!

    VálaszTörlés
  3. De finom! Ne lenen ez a hőség, rötgtön nekiállnék sütni! Óriási szerencse, hogy ilyen lehetőségetek van, jól tetted, hogy elengedted Leányzót!!!

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...