Kávés-habos süti

Rengeteget sütöttem karácsonyra. Három nap délutánját szó szerint a konyhában töltöttem. Nem számoltam össze, hányfélét, de majd kiderül, ha közzéteszem őket. Ott a ha... Mert mindig csak tervezek, aztán mégse úgy történik...
Eltelt a várva várt karácsony is. A szokásos menetrend szerint: szenteste templom, fadíszítés, ajándékbontogatás, vacsora, és a jól megérdemelt pihenés:-) Másnap a család apraja-nagyja Nővéreméknél gyűlt össze, ahol természetesen kis Unokaöcsém volt a főszereplő. Következő napon mi voltunk vendéglátók, Sógoromék jöttek mihozzánk, akik hamarosan újabb Unokaöcsivel bővítik a család létszámát.
Az biztos, hogy egy darabig nem sütök. Legalábbis szilveszterig:-)
A mostani sütik közönségdíjasa a kávékrémes, nagyon habos süti lett. Valamiért a könnyed, habos, nem túl édes sütik kelendőbbek a nagy trakták idején:-)

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 4 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 25 dkg liszt
  • 1 dl tej
  • 1 dl olaj
  • fél csomag sütőpor
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
  • csipet só
A krémhez:
  • 2 dl kávé
  • 4 dl tej
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 10 dkg cukor
  • 25 dkg mascarpone
A tetejére:
  • 5 dl tejszín
  • 2 evőkanál cukor
Így készült:
A tésztához a tojásokat szétválasztottam. A sárgákat elkevertem a cukorral és vaníliás cukorral. Hozzáadtam az olajat, ezzel is elkevertem, majd a lisztet, sütőport és tejet. Alaposan elkevertem, végül óvatosan hozzákevertem a csipet sóval felvert fehérjéket. 
Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam a masszát. 175 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem.
A krémhez a pudingporokat elkevertem előbb kevés tejben, majd a többi tej és kávé hozzáadásával sűrűre főztem. Időnként megkavarva hagytam kihűlni.
A mascarponét elkevertem a cukorral, majd a kávés pudinggal.
A kihűlt tészta tetejére simítottam.
A tejszínt felvertem kevés cukorral, a krémre halmoztam, elegyengettem rajta. Megszórtam kevés csokidarával hogy ne legyen csupasz:-)
Lehet, hogy a legfinomabb, de nem a legszebb. Semmiképp sem tudtam szépen szeletelni, a sok hab miatt. De valahogy ez senkit sem érdekelt, csakis ez fogyott el a nagy sütis tányérról:-)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...