Tejszelet

Szóval Lányom időközben belépett a 14. életévébe. Bármilyen hihetetlen...
Jó kis baráti közösség alakult ki az osztályukban, szeretnek együtt lenni sülve-főve. Egyikük anyukája felajánlotta, hogy náluk pizsipartizhatnak egy hétvégén. S ebben a hétvégében éppen benne volt Leányzó születésének napja. Mikor tudomást szereztem róla, felvetettem, hogy akkor bulizzanak nálunk, de már annyi tervet szövögettek, hogy nem igazán tetszett neki az ötlet. Nem volt mit tennem, sütöttem nekik sütit meg pogácsát, s felajánlottam, hogy majd egy későbbi időpontban nálunk élvezhetik egymás társaságát estétől reggelig.
Tejszeletet sütöttem, mert az kiadós, finom, és nagyon krémes.


Hozzávalók:
A tésztához:

  • 16 dkg cukor + 2 evőkanállal
  • 3 evőkanál méz
  • 4 tojás
  • csipet só
  • 32 dkg liszt
  • 2 evőkanál kakaó
  • 1 csomag sütőpor
  • 1,5 dl tej
  • 1,5 dl olaj
A krémhez:
  • 2 csomag tejszínízű pudingpor
  • 2 púpos evőkanál liszt
  • 9 dl tej
  • 25 dkg cukor
  • 30 dkg vaj
Bevonni:
  • 16 dkg étcsokoládé
  • 5 dkg vaj
Így készült:
A tojásokat szétválasztottam.
A tésztához a cukrot, mézet a tojások sárgájával elkevertem, majd több részletben hozzákevertem az olajat. A lisztet, sütőport és kakaót a tejjel váltakozva kevertem hozzá, végül a csipet sóval és 2 evőkanál cukorral felvert fehérjéket forgattam bele. 
Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, 180 fokon tűpróbáig sütöttem.
Mikor kihűlt, vízszintesen kettévágtam.
A krémhez a pudingból, lisztből, tejből sűrű pépet főztem. Időnként megkeverve hagytam kihűlni.
A vajat a cukorral elkevertem, majd kanalanként hozzákevertem a kihűlt pudingot. Jó habosra kikevertem.
A krémmel megtöltöttem a lapokat.
A csokit a vajjal vízgőz fölött felolvasztottam, bevontam vele a sütit.
Dermedés után szeleteltem.

Az itthon maradt csíkocskából próbáltam szabni néhány elfogadható szeletet. Mindenképpen meg akartam örökíteni, mert nagyon finom lett. A receptet több másikból ollóztam össze s alakítottam saját kényem-kedvem szerint. Hmmm, lehet, hétvégére is megsütöm! :-)
Tejszelet, újra, meg újra, meg újra, mert sosem elég belőle! 😋




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...