Sajtos stangli

Egy napom volt készülni Leányzó szülinapjára. Szerencsére felajánlották segítségüket Anyósom és egyik Húgom, amit kénytelen voltam elfogadni. :-) De a sütés-főzés nagyját nem adtam ki a kezemből. Ezt a sós ropogóst is én készítettem, mert ez nélkül nincs buli. Már jó néhány fajta van a blogon, de ez is más és ez is finoman sós és ropogós. Napok múlva is az volt. Onnan tudom, hogy a megmaradt maroknyi adagra én jártam rá, míg el nem fogyott.

Hozzávalók:

  • 90 dkg liszt
  • 50 dkg margarin
  • 1 evőkanál zsír
  • 3 teáskanál só
  • 30 dkg reszelt sajt
  • 1 egész tojás és 3 sárgája
  • 3 evőkanál tej
  • 3 evőkanál tejföl
  • mák és 1 tojás a tetejére
Így készült:
A lisztet, sót tálba tettem, elvegyítettem. Elmorzsoltam benne a margarint és a zsírt, majd hozzáadtam a reszelt sajtot, ezzel is elvegyítettem. Végül a tojást és a sárgákat adtam hozzá, elvegyítve a tejjel. A tejfölt fokozatosan gyúrtam hozzá, annyit, hogy összeálljon a tészta. A tészta kemény, de gyúrható legyen.
2-3 órai, de akár egy egész éjszakai pihentetést követően kinyújtottam, felvert tojással lekentem, mákkal szórtam. Derelyemetszővel felvágtam, tepsibe pakoltam.
180 fokos sütőben pirosra sütöttem.
Kerülhet a tetejére szezámmag, lenmag, köménymag vagy reszelt sajt is. Mindenképpen szeretem.
Próbáltam sütőporral is sütni a sós ropogósakat, de szerintem anélkül finomabb. A sok zsiradéktól úgy is jó omlós lesz.

1 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...