Fonott pizzakalács

Nem igazán tudtam, minek nevezzem, de hát kalácstésztaszerű, pizzatöltelék van benne és fonott formájú, amilyent sok fele láttam, s igen tetszetősnek találtam. Azért bevallom, a két rúd közül az első kevésbé szépre sikerült, ezen gyakoroltam. A második már szebb lett, ezt fotóztam le.
Mivel pizzát terveztem eredetileg sütni, ezért lett ez a töltelék. A gyerekek elsőre furcsállották, hogy pizza létére ilyen a formája, de másnap reggelre csak az egyiknek a sarka maradt a tálcán. Nem vallottam szégyent vele! :-)



Hozzávalók:
A tésztához:

  • 60 dkg liszt
  • 10 dkg margarin
  • 1,5 teáskanál só
  • 3 dl tej
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 tojás
A töltelékhez:
  • 2 dl sűrített paradicsom
  • nagy csipet só
  • bors
  • oregánó, bazsalikom
  • kevés csípős paprikakrém
  • 2 evőkanál olaj
  • szalámi 
  • 1 doboz kukoricakonzerv
  • vékonyra szeletelt sajt
Így készült:
A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt.
A lisztet, sót elmorzsoltam a margarinnal. Hozzáadtam a tojást és élesztős tejet, megdagasztottam. Pici lisztet (csapott evőkanálnyit) még adtam hozzá, mert lágynak találtam.
A tésztát letakarva 30-40 percig hagytam kelni.
Közben előkészítettem a töltelékhez valót: a szalámit és sajtot vékonyra szeltem. Kétféle sajtot használtam, házi tehéntejből készítettet meg trappistát. A kukoricakonzervet lecsepegtettem.
A sűrített paradicsomban elkevertem a fűszereket és az olajat. Szoktam bele tenni kevés olajon megpárolt hagymát is, ez most elmaradt.
A tésztát két részre osztottam. Téglalap alakúra nyújtottam őket s hosszában nagyjából három egyenlő részre osztottam. Azért a két szélsőt kicsit nagyobbra mértem, mint a középsőt. A két szélső részt ferdén ujjnyi csíkokra vágtam, a középsőre került a töltelék: alul fele paradicsomszósz, rá a szalámi, erre a kukorica, a kétféle sajttal befedve.
A tésztacsíkokat váltakozva a töltelékre borítottam, egyet jobbról, egyet balról véve.
Elkészítettem a tészta másik feléből is a fonott rudat, s tepsibe pakoltam őket.
180 fokra előmelegített sütőben addig sütöttem, míg szépen megpirult.


2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó! Finom lehet!:) Ezt a formázási módot már én is láttam, csak más töltelékkel. A pizzás dolgok nálunk is kedveltek, ma pizzás rudat készítettem, majd megmutatom milyen lett.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ötletes! Mentettem:)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...