Tarka szilvás pite

A héten Férjem hozott nekem egy láda szilvát. Én kértem, mert szerettem volna szilvalekvárt főzni, a kedvencemet, mert a tavalyi elfogyott. Mivel elkezdődtek a dolgos hétköznapok, az időm szűkebbre lett szabva, de azért a lekvárt megfőztem. Ráment a délutánom, estém, de lett egy újabb évre való belőle. Egy kilónyit a szilvából betettem a hűtőbe azzal a céllal, hogy hétvégére sütök belőle valamit. Úgy lett.
Ilyen lett:

Hozzávalók:
2 dl-es bögrével mérve:

  • 3 nagy tojás
  • 1 bögre cukor
  • 2 teáskanál vaníliás cukor
  • 1 bögre olaj
  • 3 bögre liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 bögre tejföl
  • 0,5 bögre tej
  • 2 evőkanál kakaó + 2 evőkanál tej
  • szilva
  • 1-1 maréknyi darált dió és cukor
  • 1 mokkáskanál fahéj
Így készült:
A szilvát megmostam, feleztem, kimagoztam.
A tojásokat a cukorral és vaníliás cukorral elkevertem. Hozzáadtam a lisztet, sütőport, olajat, tejfölt, tejet és alaposan elkevertem.
A tepsit sütőpapírral béleltem, a massza háromnegyed részét beleborítottam. A többibe elkevertem a kakaót és kicsi tejet, s a tepsiben lévő masszára kanalaztam. 
Elsimítottam, a tetejét kiraktam a felezett szilvákkal.
A tetejére szórtam a dió-cukor-fahéj keveréket.
180 fokos sütőbe tettem, tűpróbáig sütöttem.

A tetejét olyan sűrűn pakoltam tele szilvával, hogy szegény tészta nem tudott érvényesülni. Legalábbis erre fogom, hogy kicsit tömör lett, főleg a kakaós rész, pedig az ilyen kevert tészta mindig felnő és pihe-puha lesz. Most kicsit harapósabb, de ettől eltekintve nagyon finom lett. 

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, és biztos gyorsan fogyott ez is :-)
    A lekvárod is biztos nagyon finom lett!

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...