Bukarest szelet

No nem szülőhazánk fővárosáról akarok írni, hanem annak a sütinek a receptje következik, amelyet a gyerekek minden ünnepre rendeltek Mamától. S ez az utolsó süti, amely a Keze nyomát viseli.
Nála készültünk  karácsonyra, s én vállaltam át az Ő eddigi feladatát, a bukarest megsütését. Én még soha nem sütöttem, többször is kikértem a tanácsát, s látva esetlenségemet, felajánlotta, hogy majd ő elvágja háromba a piskótát. Nagyon örültünk, hisz jó jelnek vettük, hogy egyáltalán van kedve s ereje kijönni a konyhába. Olyan szépen háromba szelte a sütit...


Hozzávalók:
A piskótához:
  • 9 tojás
  • 9 evőkanál cukor
  • 7 evőkanál liszt
  • 2  evőkanál kakaó
  • fél csomag sütőpor
  • csipet só 
A krémhez:
  • 6 dl tej
  • 1 vaníliás pudingpor
  • 1 epres pudingpor
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg cukor
  • 4-5 csepp mandulaaroma
A sziruphoz:
  • 3 dl víz
  • 3 evőkanál cukor
  • 1 rumaroma
  • 1 vaníliás cukor
A tetejére
  • 1 ét tortabevonó csoki (10 dkg)
  • 3 evőkanál olaj
Elkészítés:
Elkészítjük a piskótát: a tojások fehérjét és sárgáját különválasztjuk. A sárgákat fele cukorral és a sütőporral fehéredésig keverjük. A fehérjét a csipet sóval felverjük, majd a cukor másik felével tovább verjük, míg kemény lesz. A habot a sárgájára borítjuk, s kanalanként, óvatos mozdulatokkal hozzákeverjük a lisztet és kakaót. Kikent vagy sütőpapírral kibélelt tepsiben sütjük.
Ha kihűlt, vízszintesen 3 lapra vágjuk.
A krémhez külön megfőzzük 3 dl tejben az epres pudingot, a többi tejben a vaníliásat, melyet a végén a mandulaaromával ízesítünk-színesítünk. Míg hűlnek a pudingok, a margarint elkeverjük a cukorral, megfelezzük, felébe a rózsaszín puding kerül, másik felébe a zöld színű.
Elkészítjük a szirupot: a vízben elkeverjük a hozzávalókat, míg a cukor feloldódik.
Összerakjuk a sütit: az alsó lapot megöntözzük a  szirup harmadával, rákenjük egyik krémet, ráemeljük a második lapot, meglocsoljuk, a másik krém következik. A legfelső lapot is meglocsoljuk, de a vágott felületét, mert a teteje nem issze be a szirupot, s a lapot ráfordítjuk a sütire. ( Ezt is Anyukám tanácsolta)
A tortabevonót az olajjal vízgőz fölött felolvasztjuk, s bevonjuk vele a süti tetejét.

Ennek a sütinek is van története. Mikor még gyerekek voltunk, s  véletlenül nem volt vasárnapra süti, kaptunk pénzt,  hogy vegyünk cukrászdai sütit. Olyankor vettünk bukarestet, mert azt szerettük. A recepthez később jutottunk hozzá , talán mikor Anyuka cukrászdában dolgozott.
A nővérem fia is kedvelte, már aprócska korában is "buszkurestet" kért.  Ha pedig Mama később megkérdezte a kis unokáktól, mit süssön, ezt rendelték, ő meg készségesen eleget tett óhajuknak. Szerintem most is lesi minden kívánságukat...

2021. december
Tíz év elteltével újra elkészült. A piskóta sem úgy sikerült, ahogy elvártam tőle, aztán az elvágása is  feladta a leckét. Megoldottam ugyan, de jól jött volna egy segítő kéz, de legalábbis szóbeli támogatás. Most is... 
Meg azt gondoltam, készítek szebb fotót a sütiről- ez sem jött össze. Úgy látszik, ezt csak Anyukánk tudta igazán szépre elkészíteni.





4 megjegyzés:

  1. Ezt a süteményt nem ismerem, de ha ennyien kedvelték, akkor elviszem :)

    VálaszTörlés
  2. Hát én is imádom ezt a Bukarestet. Nagyon jól néz ki, olyan ennivaló:)) Mentem és mentettem mást is, csak elfelejtettem oda írni. Köszönöm!!!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Gerdi!
    Elmentettem én is ezt a sütit, a saját blogomba. Köszönettel. Nagyon finom lehet, biztosan ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
  4. Tücsi, nagyon szívesen! Örülök, hogy több recept is elnyerte tetszésedet!

    Eszter, biztosan ízleni fog. Tavaly karácsony óta nem sütöttem, de lehet, a gyerekek kikövetelik. Sok sikert hozzá! Üdvözöllek olvasóim között:-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...