Húsgolyók padlizsánkarikán, spagettifészekben

... paradicsomszósszal locsolva, sajttakaró alatt. :-)
Egy török receptvideóban láttam ezt az ételt. Vagyis hasonlót. Mert ugyan semmit nem értettem belőle, de az elkészítés folyamata sokat elárult s megjegyeztem magamnak. Alkalomadtán el is készítettem. Kicsit időigényes ugyan, de néha miért is ne? Úgy gondoltam, minden alkotóelemét szeretjük, együtt sem lehet olyan rossz! Nem is volt.

Hozzávalók:

  • 2 ducibb padlizsán
A húsgolyóhoz:
  • 60 dkg darált hús
  • só, bors
  • 1 fej hagyma
  • 2-3 szelet kenyér
  • 3 gerezd fokhagyma
  • pirospaprika
  • 2 tojás
  • olaj a sütéshez
A paradicsomszószhoz:
  • 1,5 dl sűrített paradicsom
  • bors
  • oregánó, bazsalikom
Továbbá:
  • 20-25 dkg spagettitészta
  • annyi vékony sajtszelet (trappista), amennyi húsgombócos fészkünk lesz
  • kevés olívaolaj
Így készült:
A darált húsból a hozzávalókkal összegyúrva (a kenyérszeleteket vízbe áztatva, majd kicsavarva adtam hozzá, a hagymát apróra vágva, a fokhagymát összezúzva) gombócokat formáztam, kisebb tojásnyi méretűeket. Kevés olajban mindkét felét pirulásig sütöttem. 
Közben az ujjnyi szeletekre vágott (alaposan megmosott) padlizsánt száraz teflonserpenyőben kis lángon megsütöttem. Nem kell megpirulnia, csak addig süljön -mindkét fele- míg könnyedén belefut a villa.
A paradicsomszószhoz a hozzávalókat összekevertem. Sót épp egy nagyobb csipetnyit tettem hozzá, hogy ne legyen teljesen sótlan.
A spagettit sós vízben kifőztem, leszűrtem. Én kifőztem az egész csomaggal, de több, mint fele megmaradt.
Egy olívaolajjal vékonyan kikent tepsi aljára raktam a padlizsánkarikákat. Mindegyikre igazítottam egy, villa segítségével feltekert spagettifészket, ennek közepébe belenyomtam 1-1 húsgombócot. Kiskanálnyi paradicsomot tettem rá, a tetejére 1-1 sajtszeletet.
Sütőbe tettem, s addig hagytam bent, míg a sajt alaposan ráolvadt, illetve enyhén pirulni kezdett.

Nekünk ízlett, mindenki elégedett volt a vacsival. Laktató is, nekem bőven elég volt egy fészek belőle. Túl gyakran biztos nem fog készülni, már a macerássága miatt. 
A padlizsánt nem szoktam meghámozni, mikor hasonlóan készül (krémbe azért nem kerül bele a héja), egész puha lesz a lila külseje is, simán megehető. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...