Szilvás-pudingos szelet

A legutóbbi sütinek szánt szilva végül gyümölcslevesben végezte, de a szomszéd által hozottból egykettőre megvalósítottam az elgondolásom. Azaz puding is legyen kanalazva a tarka kevert tésztára, meg szilva is rászórva. 
Nagyon szeretem a szilvás sütiket, de erre csak néhány éve jöttem rá. Azóta jó néhány formában kipróbáltam, s van még közzé nem tett is, meg képzelet formájában létező is. 
E legutóbbi ilyen lett:


Hozzávalók:
  • 3 nagy tojás
  • 1 bögre cukor
  • 2 bögre liszt (2 dl-es bögrével mérve)
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 3/4 bögre olaj
  • 3/4 bögre tej
  • 1 csapott evőkanál kakaó+ 2 evőkanál tej
A pudinghoz:
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 1 tojás
  • 3 evőkanál cukor
  • 3 dl tej
  • +0,5 kg szilva
Így készült:
Előbb a pudingot főztem meg: elkevertem a tojást, pudingport, cukrot pici tejjel, majd fokozatosan hozzákevertem a többi tejet. Állandóan kavargatva sűrűre főztem.
Félre tettem, hagytam kihűlni.
A szilvát megmostam, magját eltávolítottam, mindegyiket négybe vágtam.
A tésztához a tojásokat a cukorral alaposan kikevertem. Hozzáadtam a lisztet -púpozott bögrével mértem-, olajat, sütőport, vaníliát, simára kevertem. Aztán a tejet is hozzákevertem, több részletben.
Egy tepsit (28×32 cm-es) sütőpapírral béleltem. A tészta 3/4-ét belecsorgattam. A többi tésztába elkevertem a kakaót és 2 evőkanál tejet, a világos tésztára csorgattam. Egy kanállal össze is húzgáltam a kétféle tésztát.
Előbb a pudingot kanalaztam a masszára, aztán a szilvát szórtam rá.
180 fokon sütöttem, míg a teteje megpirult.

Kihűlés után szeletelhető.
Mivel hat hét után végre hazatalált Fiúnk is -azóta már tovább is állt-, sok mindent sütöttem-főztem, hogy kicsit kényeztessem. Ez volt egyik süti. Aztán másik, harmadik... 

6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta én is szeretem a szilvás sütiket. Alig várom hogy valahol hozzájussak egy kis szilvához vagy 2 éve kivágtam egyik újságból egy jó krémes szilvás pitét és valahogy nem sikerült eddig elkészítenem. Gondolom a fiadnak is elnyerte tetszését a sok finomság!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) Nekünk van egy nagyocska szilvafánk- gyönyörű virágos volt, de alig volt rajta termés. Talán ha 2-3 szemet ettem róla. Úgy hogy marad a bolti... De szeretnék belőle jócskán, lekvárnak mindenképp.

      Törlés
  2. De jól néz ki, kakaós is, gyümölcsös is, pudingos is, szuper lehetett 😊

    VálaszTörlés
  3. Mindenféle gyümölcsös sütit szeretek! Ez is jöhet, főleg, hogy puding is van benne. 😊

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...