Tejszínes sós rudak

Már megint lejárat előtt álló alapanyag megmentése céljából született ez a süti. Vagyis így is, úgy is sütöttem volna, mert itthon volt Gergő is, vendégek is voltak, így felhasználtam a doboz tejszínt. Onnan jött az ötlet, hogy valamilyen szláv nyelvű oldalon kalandozva feltűnt, hogy több hókifliszerűség tésztájába is tejszín kerül. Legalábbis a fordító annak titulálta. Az vagy nem, sós rudakban jól szerepelt, tehát tejföl helyett bátran használható habtejszín (nem cukrozott és nem főzőtejszín).

Hozzávalók:
  • 70 dkg liszt
  • 2 közepesen púpos teáskanál só
  • 25 dkg zsír (fele kacsazsír)
  • 25 dkg reszelt trappistasajt
  • 1 evőkanál köménymag
  • 2 közepes tojás
  • 2 dl habtejszín
Így készült:
Előbb a sót és lisztet elvegyítettem, majd elmorzsoltam a zsírral. Hozzátettem a többi belevalót, s összegyúrtam.
Enyhén lisztezett deszkán kinyújtottam, derelyemetszővel tetszőleges csíkokra vágva tepsibe pakoltam.
180 fokon pirulásig sütöttem. Nem kell sötétre pirítani, épp szép világosbarnára.
Finom, roppanósak lettek. Néhány szál megmaradt, így tudom, hogy egy hét után is élvezhető. Így bátran megsüthető előre is! 😊

2 megjegyzés:

  1. Finomak lehetnek, a tejszín csak jót tehet neki 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban finomak voltak, nekem kedvenceim az ilyen roppanós sósak. Karácsonyra is tervezek sütni, legalább kétfélét. Egyik lehet ez lesz... Kicsit másképp.

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...