Rebarbarás süti kókuszhabbal

 Mostanság délutánonként sokat bíbelődök a kertben. Márt csak azért is, mert máris kezdi meghálálni a törődést: zöldhagyma, retek, mángold, petrezselyemzöld szedhető, sőt, a rebarbara is óriási leveleket növesztett- ezeket az óriásakat leszedtem- persze, nem a leveléért, hanem a száráért. A kisebbeket hagytam még nőni. Mosás, héj lehúzása után a vasárnapi sütinkre halmoztam. Kellemes savanykás ízt adott az édes szeleteknek.



Hozzávalók:

A tésztához:

  • 25 dkg margarin
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 5 tojássárga
  • 1 citrom kicsavart leve
  • 35 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 12-16 rebarbaraszár
A habhoz:
  • 5 tojásfehérje
  • 1 csipet só
  • 15 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 1 evőkanál liszt
Így készült:
A rebarbarát megmostam, külső részét vékonyan lehúztam, 3-4 cm-es darabokra vágtam.
A margarint mikróban megpuhítottam, majd elkevertem a cukorral és vaníliás cukorral. Hozzákevertem a tojások sárgáját, ezzel is simára kevertem, majd a sütőporral elvegyített liszt és citromlé került bele. Fakanállal alaposan elkevertem- sűrű massza lett belőle.
Sütőpapírral bélelt tepsibe kentem-simítottam a masszát, elosztottam rajta a rebarbaradarabokat. Annyi volt, hogy teljesen befedte a tésztát. 
180 fokra előmelegített sütőbe tettem, 10 percig hagytam benn.
Közben a fehérjéket előbb a csipet sóval, majd a cukorral kemény habbá vertem. Óvatos mozdulatokkal elvegyítettem benne a kókuszt és lisztet. A sütőből kivett sütire egyengettem, majd visszatettem sülni.
Mikor a hab megpirult kissé. átállítottam csak alsó sütésre, így is hagytam még 10 percig a sütőben.
Kihűlve szeleteltem. (Igaz, a szélét még azon forrón levágtam, kóstolás céljából.)


Finoman puha süti lett, a sok rebarbarától kicsit savanykásabb a vártnál, de így is ízlik mindenkinek. 
Jó néhány éve kaptam Nővéremtől két tő rebarbarát, azóta minden évben sütök belőle egyszer-kétszer sütit. A következő szüretkor lekvárt főzök belőle, Leányzóm ötletét valóra váltván. 
Épp most olvastam néhány tudnivalót erről a növényről- nagyon sok jó hatása van a szervezetre, de nyersen nem ajánlott fogyasztani. 
Itt már levágtam róla a levelek nagyját- a virágszárat is le szoktam, most egyet meghagytam:


4 megjegyzés:

  1. Finom, különleges sütit sütöttél 😊. Mi még sosem ettünk rebarbarát, de láttam már. A lekvár is biztos finom, pikáns ízű lesz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) Lehet, mi se használnánk, ha nem lenne a kertben. Savanyúsága mellett van egy különleges íze, de szerethető. És egészséges.

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...