Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót.

Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha már itt vagyok, írjak is. De a laptop áthúzta a számításaimat. Megérett egy cserére, igencsak rászolgált. Az ünnepek meg közben elrepültek, mindjárt a szünet is utána. Karácsonykor itthon volt a fiatalság, én sütöttem-főztem, Férjuram takarított, gyerekek itt-ott besegítettek. Fát díszítettünk, sokat nevettünk, együtt vacsoráztunk, ajándékoztunk, nagycsaládos karácsonyon vettünk részt, aztán újra nehéz volt Őket elengedni útjukra. Mert a szilvesztert már Szegeden töltötték, mi meg itthon vártuk az új évet testvéreimmel. Jött is gyorsan, s telik tovább az idő a megszokott kerékvágásban.

A karácsonyi sütemények számát a család lekorlátozta ötre. De mint kiderült, nem tudok számolni. Persze végül több lett, maradt is belőle, a pipik örülni fognak neki. Szilveszterre kevesebbet sütöttem, de nem tudom úgy eltalálni a mennyiséget, hogy ne maradjon valamennyi a nyakunkon. Pedig osztogattam ám belőle. 

Egyik szilveszterre készült sütivel kezdem az évet:



Hozzávalók:

A tésztalaphoz:

  • 3 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 30 dkg liszt
  • 10 dkg darált dió
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csipet só
  • 1,5 dl olaj
  • 1,5 dl tej
A krémhez:
  • 25 dkg gesztenyemassza
  • 25 dkg mascarpone
  • 2 dl tejszín
  • 5 evőkanál cukor
  • + 15 dkg csokoládé, 2 evőkanál olaj a tetejére
Így készült:
A tésztához elkevertem a tojásokat a cukorral, majd hozzáadtam a lisztet, sót, diót, sütőport, vaníliás cukrot, olajat- ezekkel is simára kevertem, végül több részletben a tejet. 
24×30 cm-es, sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam a masszát és 180 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.
Mikor kihűlt, vízszintesen kettévágtam.
A krémhez a tejszínt 1 evőkanál cukorral kemény habbá vertem. 
A gesztenyét a mascarponéval egyneművé kevertem, a maradék 4 evőkanál cukorral is elkevertem, majd 3 részletben hozzákevertem a tejszínhabot.
A krémet az alsó tésztalapra kentem, beborítottam a másikkal. Vigyázva kell tenni-venni a lapokat, mert könnyen törik.
A csokit az olajjal gőz fölött felolvasztottam s bevontam vele a süti tetejét.
A csoki dermedése után szeletelhető is.


A dió hirtelen jött ötlettől vezérelve került bele, de nem volt rossz döntés. Kakaós lap volt az eredeti terv, aztán a maradék darált dió elvetette ezt. Úgy sem lett volna rossz, de így is finomra sikeredett. Puha lap, lágy krém, csoki a tetején- minden adottsága megvolt a sikerhez. Nem lett túl édes, de én épp így szeretem. 

S hogyan alakul ez az év? Nem fogadtam meg semmit ezúttal sem, bár a bloggal kapcsolatban mindig ott motoszkál a gondolat, hogy többet kéne foglalkozni vele. Mikor van alkalmam kipihenni magam, olyankor kedvem szottyan rá. Egyébként semmiféle plusz, gondolkodást és tervezést, szervezést igénylő cselekedethez nincs kedvem. Elég a munkahely és család hétközbeni meg hétvégenkénti eseményeinek egyensúlyban tartása. Néha így is kibillen a mérleg valamerre... Marad a régiben: ha időm, kedvem, agykapacitásom engedi, írogatok. 



15 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a gesztenyét, finom süti lehet! BÚÉK!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Boldog új évet kívánok Nektek is!

      Törlés
  2. Nektek is BUÉK! A gesztenyét mi is szeretjük, finom lehetett, úgy mint a többi sütid is biztos az volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Búék! Köszönöm szépen! Senki nem panaszkodott a sütikre... :D

      Törlés
  3. Örülök, hogy vidámságban teltek az ünnepek, boldog új évet kívánok én is Nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, nálatok is hasonló volt a helyzet! :-)

      Törlés
  4. Nagyon finomat sütöttél, gesztenyekrémet nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
  5. A sütési hőfoknál 10 fok van, de biztos nem annyi volt... megírod, hogy mennyi? Köszönöm! Anikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juj, ezt hogy nem vettem észre? Kedves Anikó, köszönöm szépen a figyelmeztetést! 180 lesz az a 10 fok. Már javítottam is. Biztosan ezért is a laptop a hibás... még véletlenül sem én! :D Köszönöm még egyszer!

      Törlés
  6. Fantasztikus volt a bejegyzésed! Lenyűgözőek az ötleteid. Csak így tovább és írj még!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, aranyos vagy! Jó ösztönző- egész tavaszi szünetben ott motoszkált a gondolat a fejemben, hogy le kéne porolni a blogot is, mégsem vettem rá magam. De ez lesz egyik ma délutáni programom.

      Törlés
  7. Nagyon régen jelentkeztél, remélem nincs semmi baj, csak nem érsz rá mostanában. Hiányoznak az írásaid. Esetleg egy rövid életjelet adhatnál magadról, biztos mások is kíváncsiak rád továbbra is. Anikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még egy ösztönző hozzászólás! :) Köszönöm szépen az érdeklődést, baj nincs, csak idő- és elszántság hiánya. Süteményből annál több gyűlt össze időközben. Most már muszáj lesz írnom!

      Törlés
  8. Köszönjük az életjelet :) Várjuk az új bejegyzéseidet, érdekes leírásaidat, puszi

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...