A hónap témája: Szalalkális sütik

A húgomnak szalakális sütirecepteket ígértem. Van néhány a tarsolyomban, itt majd megtalálja őket.
Elég gyakran sütök szalakális lapokat, szeretem őket, mert mindig puha, kellemes állagú lesz az eredmény. A kedvenceim is ezek közül kerülnek ki.
A szalalkáli ammónium-hidrogén-bikarbonát, mely a sütés során széndioxidra, vízre és ammóniára bomlik. Csak vékony süteménylapok lazítására alkalmas. (Ezt mind nem magamtól tudom, egy régebbi Kiskegyed konyhájában találtam az infót.) Sütés közben kellemetlen illatot áraszt, de ez az ízét nem befolyásolja, a végeredmény annál kellemesebb lesz.
Puff neki! Most kell rájönnöm (2011.03.11.), hogyan írjuk helyesen: SZALALKÁLI. Ott volt számtalanszor a szemem előtt, s elsiklottam felette. No de a jó pap is holtig tanul...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...