Diós-kávés szelet vaníliakrémmel

Még mielőtt nyakunkba szakad a karácsony, talán sikerül egy-két receptet közzétennem. Állnak ugyan sorban, de valahogy egész héten nem akart megjönni hozzá a kedv, az ihlet, meg a többi.
Már hetek óta dúl bennem a karácsonyvárás, terveket szövögetek, recepteket gyűjtögetek  (leginkább😀), teszek-veszek, régi karácsonyok emlékén meghatódom, s próbálom behozni a hetek óta halogatott dolgokat. Persze több-kevesebb sikerrel, de már nem is idegesítem magam (legalábbis próbálom megbeszélni magammal, hogy ami meglesz, meglesz, ami nem, marad későbbre), inkább dagasztottam lángost vacsorára. 
Ez a süti úgy két hete készült, azóta itt raktározom, de mindenképp megírom, mert egyszerű és nagyon finom. Talán valaki épp ilyen receptet keres karácsonyra:



Hozzávalók:
A tésztához:

  • 22 dkg cukor
  • 3 nagy tojás
  • 1,5 dl olaj
  • 30 dkg liszt
  • 10 dkg darált dió
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 evőkanál őrölt kávé
  • 2 dl tej
A krémhez:
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 6 dl tej
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 25 dkg vaj
  • 18 dkg cukor 
  • + a tetejére 1-2 evőkanál darált dió
Így készült:
A tésztához a tojásokat a cukorral elkevertem, majd hozzáadtam az olajat, diót, lisztet, sütőport, kávét, elkevertem. Mikor már sima a massza, több részletben hozzákevertem a tejet.
A kész tésztát sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam. (28×32 cm-es a tepsi.) 
180 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem, illetve addig, amíg enyhén megpirul a teteje.
A krémhez előbb a pudingporokat a tejjel és vaníliás cukorral sűrűre főztem.
Hagytam kihűlni, közben többször megkevertem.
A vajat a cukorral elkevertem, majd kanalanként hozzákevertem a kihűlt pudingot.
A tésztalapot, ha már kihűlt, vízszintesen kettévágtam. Fele krémet a két lap közé kentem, többi krémet a tetejére.
Darált dióval szórtam be. 
Akár azonnal szeletelhető.

Tényleg finom, puha süti, diós-kávés ízű, amit én kimondottan szeretek. 
Igazából ami több időt vesz igénybe, az a krém kavarása. De akár géppel is elvégeztethetjük ezt a munkát- én leginkább a két kezemmel szoktam- vagy a Férjemével.😉

2 megjegyzés:

  1. Én is szeretem ezt a párosítást. A diót kissé megpörkölve...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. S milyen igazad van! :-) Na majd legközelebb.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...