Sajtos sós keksz

Leányzó úszásra kért sós kekszet. Persze boltit kért, de mikor végre hazafele jöttem munka után, éppen csak boltozni nem volt kedvem. Így, ha már ígéretet tettem, nekiláttam sütni.
"Szegénykéim", szinte mindig házilag készült ezt-azt kapnak:-) Persze idézőjelben szegénykéim, mert, ha ők időnként a többiek hatására vágyakoznak is a bolti után , jobbat esznek. Mindez arról jutott eszembe, hogy Fiamtól megkérdezte a padtársa, hogy ő egyáltalán szokott enni rendes bolti kenyeret? Időnként igen, de legtöbbször itthon sütöttet kapnak.
Hédit is felcsomagoltam házi sós keksszel. Igazán finom lett, kellemesen omlós, sós, ropogós. Panasz egy szál sem volt:-)
Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 10 dkg margarin
  • 10 dkg kacsazsír 
  • 2 tojássárga
  • 1 (púpos) teáskanál só
  • 1 csomag sütőpor
  • 15 dkg reszelt sajt + a tetejére
  • 1-2 evőkanál tejföl
Így készült:
A lisztet, sót, sütőport, margarint, zsírt, tojások sárgáját, reszelt sajtot elmorzsoltam. Apránként adtam hozzá a tejfölt, annyit, hogy összeálljon a tészta.
1 órányi pihentetés után kinyújtottam, kiszaggattam.  A forma tetszőleges lehet, akár rudacskákat is lehet vágni belőle.
Egy részét megszórtam reszelt sajttal, a többit csak úgy, simán rakosgattam tepsibe.
180 fokon pirulásig sütöttem.

A megmaradt fehérjék ma kerültek felhasználásra, máz lett belőle édes süti tetejére. Majd következik az a recept is... bár megint jó néhány áll sorban.

9 megjegyzés:

  1. Én sem panaszkodnék, ha kaphatnék egy nagy marékkal belőle:)

    VálaszTörlés
  2. A gyerekek nálunk is sokszor kívánják meg a boltit, pedig sokkal finomabbak a házi készítésű kenyerek, péksütik, sütik! :) Mint ahogy ezek a sós kekszek is nagyon jóízűek lehetnek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, jó ízűek voltak, szerettem ropogtatni, míg volt belőle.
      Persze nem jelenti azt, hogy boltit nem esznek, a másik oldala meg, hogy mindig az az érdekesebb, amiből kevesebbhez jutnak hozzá. A bolti kenyérnek is örülnek, mert az más.

      Törlés
  3. Jópofák így kiszúrva formával,nem a sablonos rudak.
    Nálunk is néha vannak üzletből kívánságok, de ez normális, mert látják másoknál. Na meg néha elmegy:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Hajni!
      Persze hogy vehetnek időnként ők is bolti ezt-azt, nehogy már hátrányos helyzetűek legyenek:-)

      Törlés
  4. Szegénykék:)) Bárcsak minden gyerek ilyen szegényke lenne:) Nagyon guszták a kekszeid:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Kati!
      Hát igen... Szerintem inkább az a szegényke, aki minden nap zacskó csipsszel megy az iskolába, s energiaitallal öblíti le. Na ettől tudok kiakadni.

      Törlés
  5. Hmmm... de jó ez a kis sós nasi. :P

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...