Körtés-pudingos pite

 Ha gyümölcs áll a házhoz, biztos, hogy az első gondolatom az, milyen sütivé változtathatom át. Nos, a körte puding kíséretében piteként fogyott el- a gyereksereg nagy elégedettségére! 😊 Így bezzeg egyikük sem mondta, hogy nem szereti ezt a gyümölcsöt!



Hozzávalók:

A tésztához:

  • 45 dkg liszt
  • csipet só
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 15 dkg margarin
  • 1 evőkanál zsír
  • 2 közepes tojás
  • 2 púpozott evőkanál tejföl
A töltelékhez:
  • 6-8 nagyobb körte
  • 3 evőkanál cukor
  • 1 mokkáskanál fahéj
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 evőkanál gríz
  • 2 csomag tejszínes vagy vaníliás pudingpor
  • 6,5 dl tej
  • 1 tojás
  • 5 evőkanál cukor
Így készült:
Előbb a pudingot főztem meg: a tojást, az 5 evőkanál cukrot, pudingport kevés tejjel simára kevertem. Hozzáadtam a többi tejet és kevergetve sűrűre főztem.
A körtét megpucoltam, negyedeltem, eltávolítottam a magházát, felkockáztam. Elkevertem a fahéjjal, vaníliás cukorral, grízzel.
A tésztához előbb a lisztet, cukrot, sót, sütőport elvegyítettem, majd elmorzsoltam a margarinnal és zsírral, végül a tojásokkal és tejföllel összegyúrtam. Ha túl kemény lenne a tészta, még kerülhet bele tejföl. Illetve ha lágy, ragacsos, kevés liszttel javíthatunk az állagán.
Az egyik lapot kinyújtottam, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem (28×32 cm-es a tepsi), ráborítottam a körtét, elegyengettem, hogy mindenhova jusson, majd a még meleg pudingot rákanalaztam, elsimítottam.
A másik kinyújtott lappal befedtem. A tetejét villával megszurkáltam, így tettem 180 fokos sütőbe.
Addig sült, míg teteje szépen megpirult.

Ma még jó idő volt, reggel is egész kellemes volt. De hétvégén állítólag beköszönt az általam nagyon nem kedvelt őszi idő- várhatom megint a tavaszt! 😀 De az ősznek is hálás vagyok, sok zöldség-gyümölccsel és csodás színekkel lát el minket.

Többek között ilyen süti-alapanyaggal! A teteje beszórható porcukorral- én ezt rendszerint kihagyom, bőven elég a belekerült cukor. 



3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, imádom a körtét is nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
  2. Ez a sütid is nagyon finom lehetett, a körte amúgy is egy nagyon ízletes gyümölcs. Szeretjük frissen is, kompótnak is 😀.

    VálaszTörlés
  3. Hűű, ez kedvemre való lenne! :)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...