Töltött gomba

Gyerekkorunkban a szüleinkkel néha elmentünk gombászni. Nem lettem nagy gombaszakértő, éppen ezért nem bízok meg az erdei, mezei gombákban, egyedül a boltban vásároltat vagyok hajlandó elkészíteni. De a keserű gombát megtanultam felismerni, abból többször gyűjtöttünk. Serpenyőben, juhtúróval sütve felséges eledel volt az. Azóta sem láttam, bár enni ettem egyszer: néhány éve éppen akkor toppantunk be Nagynénémhez, mikor nagy adag frissen sült keserűgomba volt az asztalon. Azóta tervezgetem, hogy kipróbálom csiperkével.
Sütőben sütöttem, nem egészen úgy, mint annak idején, de így is nagyon ízlett.

Hozzávalók:

  • 15 darab közepes méretű csiperke
  • kevés zsír
  • 25 dkg juhtúró
  • 2 evőkanál tejföl
  • 1 tojás
  • nagy csipet só (vagy több, ha nem túl sós a túró)
  • bors
  • morzsolt kapor
  • 10 dkg sajt
Így készült:
A gombát megpucoltam, a szárát eltávolítottam.
A juhtúrót elkevertem a tojással, tejföllel, fűszerekkel. 
Egy kis tepsi alját kizsíroztam (előző nap sütött hús zsírját használtam). A gombákat megtöltöttem 1-1 teáskanál juhtúrós keverékkel, s egymás mellé a tepsibe pakoltam őket.
Pici vizet öntöttem alá (úgy negyed decinyit), s 180 fokra előmelegített sütőbe tettem. 
A sajtot felkockáztam. Amikor a töltelék pirulni kezdett, 1-1 kocka sajtot tettem a gombákra s visszatettem a sütőbe, míg jól ráolvadt.
Rizs készült hozzá.
1 kg gombám volt, a kisebbeket és a szárakat elkészítettem tejfölös gombának. Ma ezt fogjuk megebédelni a maradék rizzsel. Úgy is szeretjük a gombát, de legjobban rántva. A következő, amit ki fogok próbálni, sütőben elkészített rántott gomba. Tűzhelyen sütni nem éppen a kedvenc elfoglaltságom, no meg nem is mondható egészségesnek. 

4 megjegyzés:

  1. Erdőben mi sem merünk szedni, így marad a bolti. Pedig az erdei sokkal zamatosabb.
    Finomat sütöttél :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan finomabb az erdei gomba, de tartok tőle. Így marad a biztonságos csiperke! :-)
      Köszönöm!

      Törlés
  2. Én sajtkrémmel szoktam megtölteni, meg teszek rá sót, borsot. Nagyon finom, a Tiéd is az lehet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmmm, el is képzeltem sajtkrémmel töltve... Na de lesz ebből valóság is, nem csak képzelet! :-) Köszi a tippet!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...