Párolt zöldségek csirkemellel

Régebb is készült néha, de eztán gyakrabban fog, főleg vacsira.
Férjem is, én is a délutáni órákban érünk haza, öt körül. Ilyenkor "ebédelünk", ami összetételében ebéd ugyan, de idejét tekintve nem. Talán nem is kéne később ennünk, de a vacsora az egyetlen étkezés, amikor együtt leülhetünk, közben persze megbeszélve a nap eseményeit is. Ezért igyekszem valami kalóriaszegényebbet az asztalra tenni, meg azért is, mert Férjem eltökélte, idén megszabadul 10 kilótól. (Nekem sem ártana, mondjuk azért nem 10 kg, de 4-5 jó lenne.)
Ez az egyik olyan étel, amit mindenki szívesen megeszik, egyszerű is, viszonylag gyors is. A fűszerezés meg pillanatnyi hangulat, ízlés kérdése. Ez a legutóbbi épp ázsiai fűszerkeverékkel és szójaszósszal készült.
Hozzávalók:

  • 1 csirkemell
  • 1-2 fej hagyma
  • 1-2 paprika
  • kevés zsír vagy olaj
  • 50-60 dkg fagyasztott zöldségkeverék
  • zöldbab
  • bors
  •  metélőhagyma
  • szójaszósz
  • ázsiai fűszerkeverék
  • 1 evőkanál (házi) ketchup 
Így készült:
A hagymát, paprikát felkockáztam. Nem kell túl apróra. Kevés zsíron rövid ideig pároltam, majd rádobtam a csíkokra vágott csirkemellet. Sóztam. Mikor félig megpuhult, a többi zöldséget is hozzáadtam s fedő alatt puhára pároltam. Fűszereztem, most a fenti fűszerekkel.

Nyáron, ősszel természetesen friss zöldségekkel készül, ami van a kertben vagy a hűtőben. Nagyon finom benne a cukkini is, sőt padlizsán is került már bele, és a brokkoli sem rontja el. A sárgarépa sosem marad ki belőle, meg a hagyma sem. Tehát sokféleképpen variálható, ízlés, lehetőség szerint. Hús nélkül is készült, úgy is elfogyott.


1 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett, főleg így ázsiai ízesítéssel, mi is szeretjük ezeket az ízeket.
    Aztán hajrá a fogyókúrához, sok erőt hozzá! Egyetek továbbra is sok zöldséget, gyümölcsöt, könnyű husikat, halat, de időközönként egy finom tál süti azért lecsúszhat... :-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...