Meggyes-joghurtos kocka

Az év első sütije! :-)
Mi nem itthon szilvesztereztünk, az ifjúság meg kapott az alkalmon, s házibulit rendeztek. Gergő kívánsága mindössze annyi volt, hogy süssek nekik egy adag pizzás csigát, amit természetesen teljesítettem is. Kifli is készült, meg édes is. A pizzás csiga mind egy szemig elfogyott, ennek kevésbé volt keletje. Pedig finom volt, nekem nagyon ízlett. Már csak azért is, mert nem túl édes. 

Hozzávalók:

  • 6 tojásos kakaós piskóta
  • 6 dl görög gyümölcsjoghurt (epres)
  • 1 üveg magozott meggybefőtt
  • 1 dl meggylé
  • 1 csomag zselatin (20 g)
  • 4 dl tejszín
  • 2-3 evőkanál cukor
  • 15-20 dkg babapiskóta
Így készült:
A szokásos módon elkészítettem a piskótát.
Ha kihűlt, nekiálltam a tölteléknek: a meggyet leszűrtem. Kimértem 1 dl lét, elkevertem benne a zselatint, felfőztem. Hagytam hűlni, közben néha megkevertem. Miközben hűlt, felvertem a tejszínt ízlés szerinti cukorral. 
A zselatinhoz kevertem kevés joghurtot, majd hozzákevertem a többi joghurthoz. Beleborítottam a meggyet is, végül több részletben hozzáadtam a tejszínhabot.
Fele krémet a piskótára simítottam, kiraktam babapiskótával, nem túl sűrűn. Rásimítottam a többi tölteléket is.
Másnapig hűvös helyre tettem.

Szépen lehetett szeletelni, a joghurtos krém megdermedt, a babapiskóta pedig átpuhult benne.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, ez nekem is ízlett volna :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-) Valamiért gyakrabban sütök vajkrémeset, de a joghurtos-tejszínes sütik sem kevésbé finomak, sőt!

      Törlés
  2. Nagyon tetszik, nekem is ízlene. :) Szeretem a joghurtos sütiket. Nagyon gusztán kandikálnak a meggyszemek a joghurtkrémben. :) Sikerekben gazdag, békés, boldog új évet kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Vanilin! Boldog új évet kívánok Neked is!

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...