Kekszszalámi kocka

Volt itthon többféle maradék keksz, s hogy ne menjen veszendőbe, úgy döntöttem, kekszszalámiként végzi. Ez gyerekkorunk gyakran visszatérő édessége volt. Azon időké, amikor spórolni kellett a palackos gázzal, mert csak bizonyos időközönként lehetett cserélni. A mai ifjúság el sem tudja képzelni, hogy voltak idők, amikor húshoz, tojáshoz csak hosszas sorban állás után jutottunk, liszt, cukor, olaj havi, bizony szűkös adagokban volt kiporciózva a jónépnek, -igen, eldöntötték, mennyi elég egy személynek egy hónapra, s csak annyit vehettünk-, a kenyérért is naponta mentünk a kis papirossal, amin aztán kihúzták azt a napot. De azért nem éheztünk, mindenkinek megvolt a maga beszerzési forrása, meg művelték a kertet, állatokat tartottak. A háziasszonyok meg leleményessé váltak. Másik nagy előnye a kornak, hogy összetartóak és segítőkészek voltak az emberek.
Jól elkanyarodtam a kekszszalámitól! :-) A kekszet lemértem, ahhoz viszonyítva a többi hozzávalót is, mégis kissé lágy lett a massza, ezért belenyomkodtam egy tepsibe. Másnapra a kamrában megdermedt, s kockákra vágva tálaltam. Nagy sikere volt így is! :-)
Hozzávalók:

  • 70 dkg keksz
  • 25 dkg margarin
  • 22 dkg cukor
  • 2 dl tej
  • 2 dl főzött kávé
  • 3 evőkanál kakaó
  • 1 rumaroma
  • 10 dkg kókuszreszelék
Így készült:
A kekszet összetördeltem-morzsoltam.
A tejet, kávét a margarinnal és cukorral kis lángon melegedni tettem. Addig melegítettem, míg a margarin elolvadt. Ekkor beleborítottam az aromát, kakaót, kekszet, kókuszt és összekevertem.
Papírral bélelt tepsibe nyomkodtam-simítottam a masszát.
Másnap szeleteltem.

2 megjegyzés:

  1. Nekünk is sokat meséltek Erdélyben ezekről az időkről, ami nagyon nehéz lehetett, főleg a mai szemmel nézve. De aki akkor benne élt, mégsem fogta fel annyira tragikusnak, mert ügyes emberek lévén, mindent meg tudtak/tudtatok oldani...
    A sütit nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin!
      És még mennyit tudnék mesélni! Főleg arról, milyen volt magyarként ott élni. Abban a világban éltünk, abban kellett boldogulni. Ha most visszapottyannánk abba a korba- na az tényleg nehéz lenne! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...