Zöldséges tepsis csirkemell

Kisfiam végre itthon van. De már nem sokáig, hétfőn kezdi három hetes kötelező gyakorlatát, így még nyárára is elszakítják tőlem... 😔 Biztatom magam a beletörődésre, hisz ez az élet rendje, kirepülnek, s engedni kell őket szárnyalni. Tudom, ha elindulnak, ide csak látogatóba fognak visszajönni, de remélem, gyakran. Furcsa, mikor Gergő azt mondja, hazamegy, mikor indul vissza Szegedre. De azért ide is hazajön, s ide mindig haza fog jönni. 
Mikor itthon van, mindig igyekszem finomakat főzni, s természetesen kedvére. Bár Őt sem kell félteni, egész ügyes a konyhában. Ez a tepsis étek is egy ilyen alkalommal készült. Többnyire csirkecombbal készül hasonló, többnyire vacsora, mindig az éppen otthon lévő zöldségekből. A krumpli az örök főszereplő, a hagyma is, a többi változó. Azért is szeretem, mert csak be kell szórni mindent a tepsibe, s aztán magától elkészül.


Hozzávalók:

  • 2 nagy csirkemell
  • szalonnadarabkák
  • só, bors, paprika
  • 5-6 szem krumpli
  • 1 fej brokkoli
  • 4-5 hagyma
  • 3 sárgarépa
  • fél kg barna csiperke
  • 2-3 evőkanál olaj
Így készült:
A csirkemellet megmostam, kifiléztem, vaskos szeletekékre vágtam.
A zöldségeket mostam, pucoltam, szeleteltem.
Egy tepsit vékonyan kikentem olajjal, beleszórtam a zöldségeket, ráhelyeztem a hússzeleteket, melyeket só-bors-paprika keverékével szórtam be. Mindegyik húsdarabra 1-1 darabka szalonnát tettem.
180 fokos sütőbe tettem, s addig sült, míg minden megpuhult benne. A krumpli szokott utoljára, így azt szurkáltam villával, hogy elég puha-e.
A húst eredetileg vékony szalonnaszeletekbe szándékoztam tekerni, de végül csak rápakoltam 1-1 szeletkét. Jót tett neki, mert a csirkemell különben szárazra sül.
Más zöldségek is kerülhetnek bele, nagyon finom a cukkini is, a padlizsán is benne. Néha zöldfűszereket is szórok rá-ez most elmaradt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...