Vaníliás keksz

Az ilyen, hosszabb ideig tárolható kekszféleségek mindig akkor készülnek, mikor hazalátogat Fiam. Ősztől dupla adagokat süthetek belőlük... No majd csak lesz valahogy. Nem, nem a sütéstől félek, hét közben olyan üres lesz a ház. De csak beleszokom, annál jobb lesz, mikor hazajönnek, s lesz egy kis nyüzsgés.
Ez a keksz is egy felpakolós nap előtt készült:

Hozzávalók:
  • 45 dkg liszt
  • 25 dkg vaj
  • 15 dkg porcukor
  • 3 csomag vaníliás cukor
  • 1 tojás
Így készült:
A lisztet, cukrot, vaníliás cukrokat elmorzsoltam a vajjal. Hozzáadtam a tojást, összegyúrtam.
Kis, diónyi gombócokat formáltam belőle, tepsibe pakolgattam, helyet hagyva közöttük, mert kissé ellapulnak sülés közben.
180 fokon egész világosra sütöttem őket, míg épp csak a széleken kezd pirulni. 


Cifrázni is lehet, mondjuk becsorgatni csokival, de úton, melegben csak összemaszatolódik. Így, egyszerűen is finomak voltak, a maradékot szívesen rágcsáltam. Szeretem a vajas kekszeket!

4 megjegyzés:

  1. Tízóraira, uzsonnára szívesen ropogtatok kekszet. :)Nagyon szépek a kekszeid!

    VálaszTörlés
  2. Kis formásak, szeretem én is ha van pár darab rágcsálnivaló a kekszes dobozban!

    VálaszTörlés
  3. De szép kerek kekszek, olyan kis ennivalók 😊
    Biztos furcsa lesz, ha hét közben üres lesz a ház, de annál nagyobb lesz az öröm, ha majd hazajönnek 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Szépen! :-)
      Majd lekötöm magam, de akkor is nehéz lesz megszokni. de muszáj lesz. Tudom, ez az élet rendje...

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...