Olajbogyós kifli

Ennek a régebb készült kiflinek nagy sikere volt annak idején. Volt mellette másik sós is, de mindenki ezt kereste. Tényleg finom lett! Az összeturmixolt fekete olajbogyó nem tesz túl jót a küllemének, az ízén is épp csak enyhén érződött, annyira, hogy aki egyébként kikerüli e bogyókat, az is szívesen falatozta kiflibe rejtve. Ideje lenne megismételni! 

Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 16-17 dkg zsír
  • 1 teáskanál + 1 nagy csipet só
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál tejföl
  • 1,5 dl tej (+ 2-3 evőkanállal)
  • 2 dkg élesztő
  • + olajbogyó, bors, zsír
  • + 1 felvert tojás a lekenéshez
Így készült:
A másfél deci langyos  tejbe belemorzsoltam az élesztőt. 
A lisztet elvegyítettem a sóval, elmorzsoltam benne a zsírt. Hozzáadtam a tojást, tejfölt, élesztős tejet és összegyúrtam. Kicsit keménynek találtam, ezért még kicsi tejet gyúrtam hozzá.
Hagytam kelni a tésztát.
Az olajbogyót (20-25 szem), nagy csipet borsot és csapott evőkanál zsírt összeturmixoltam.
A megkelt tésztát kisebb ökölnyi gombócokra osztottam. Mindegyik gombócot vékony kör alakú lappá nyújtottam, vékonyan lekentem az olajbogyós töltelékkel, 8 szeletre vágtam, felsodortam, tepsibe pakoltam. 
Felvert tojással lekentem.
180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem őket.

2 megjegyzés:

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...