Túrós pogácsák

Céltalanul megvásárolt túró sorsa lett. Másik csomagból édes készült, túrós-meggyes pite. S hogy ne a megszokott rúd formája legyen, korongokat vágtam ki belőle. Ugyan pogácsának kicsit laposkák és szárazak -ugyanis roppanós sós rúd állaga van-, de a formája miatt mertem így elnevezni. Persze finomak voltak, több napon keresztül ezt rágcsáltam a tízórai szünetben.



 Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt (fele rétesliszt)
  • 2 teáskanál só
  • 50 dkg túró
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg zsír
  • 2 tojássárga
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 evőkanál köménymag
  • + 1 tojás lekenni
Így készült:
A liszteket tálba mértem, elvegyítettem a sóval (kissé csapott teáskanállal mértem) és sütőporral, majd elmorzsoltam a zsírral és margarinnal. Hozzáadtam a túrót, köménymagot és tojások sárgáját, összegyúrtam. 
Egy órányit pihent, majd enyhén lisztezett deszkára borítva ujjnyi vastagra nyújtottam. Tetejét éles késsel bevagdostam.
Közepes pogácsaszaggatóval kivagdostam, tepsibe pakoltam, felvert tojással lekentem.
180 fokon szép pirosra sütöttem őket.


Persze lehet más formára is vágni, rudakat is lehet szabni belőle, akkor nincs hulladék, amit újra össze kell gyúrni, nyújtani, szaggatni. Vagy derelyemetszővel felkockázni. 

3 megjegyzés:

  1. Guszta! Sokszor én is azért vágok rudakat mert sokkal egyszerűbb:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! Egyszerűbb bizony, nem kell a hulladékot újra gyúrni-nyújtani-faragni.

      Törlés
  2. Lapos, vagy nem, rúd, vagy mégsem, a lényeg, hogy finom! :-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...