Tejszínes kiflik

Ez a kifli is a hűtő tartalmának felhasználása során keletkezett. Így hasznosítottam a kis dobozka tejszínt, ami tejföl helyett került a tésztába. Roppanós, sokáig elálló süti lesz így a végeredmény. Szilvalekvár került bele, mert azzal szeretem legjobban a kifliket, de dióval is tölthető, vagy a kettő keverékével- valamikor próbáltam, úgy is nagyon finom. 



 Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • csipet só
  • 1 evőkanál porcukor
  • 25 dkg margarin
  • 2 dl tejszín
  • lekvár tölteni
  • vaníliás porcukor beszórni
Így készült:
A lisztet a sóval és cukorral elvegyítettem, a margarinnal összemorzsoltam. Hozzáöntöttem a tejszínt (cukrozatlan habtejszín), összegyúrtam.
1,5- 2 órai pihentetés után a tésztát 4 részre osztottam. Mindegyiket sorra vékony, kerek lappá nyújtottam. Félbe-négybe, majd azokat is felezve felvágtam. Mindegyikre teáskanálnyi lekvárt tettem, a két szélét ráhajtottam a lekvárra, utána sodortam fel.
Tepsibe pakoltam, 180 fokon világosra sütöttem.
Még melegében beszórtam vaníliás porcukorral.



Oszthattam volna 5 részre is, mert kicsit pufibbak-nagyobbak lettek a kiflikék, mint terveztem, de majd legközelebb. Gergőnek pakoltam belőle, aki visszaérve,  benn is felejtette a kamrában, s néhány nap múlva megkérdezte, jó-e még. Hogyne, akár egy hét múlva is, ebben biztos vagyok.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták, fincsi lehetett! A lekvár-dió töltelék is biztos nagyon jó ötlet, ahogy az kis diódarabkák roppannak az ember foga alatt 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Finomak voltak, nekem főleg, én szeretem ezeket a roppanós lekváros kifliket.

      Törlés
  2. Nincs, nem kell bele tojás. Ugyanígy lehet tejszín helyett tejföllel, szintén tojás nélkül. Olyan roppanós tészta lesz belőle, nem puha, de mi szeretjük.

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...