Mandulás szeletek

Egy régebbi Vidék Ízében néztem ki ezt a receptet, mely eredetileg mandulás félhold. De én rövid próbálkozás után lemondtam a félhold alakról, maradt a szelet. Különben is tévedés volt ebben a melegben krémes sütit sütni, hamar csináltam is neki helyet a hűtőben. Most jött el a gyümölcstorták, muffinok, kevert sütik ideje. No nem azért, nagyon finom kis süti, a Lányomnak különösen ízlett...
Hozzávalók:
A piskótához:
  • 4 tojás
  • 2 evőkanál forró víz
  • 2 evőkanál kakaó
  • 6 evőkanál cukor
  • 4 evőkanál liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 1 csipet só 
A krémhez:
  • 15 dkg gríz
  • 5 dl tej
  • 18 dkg cukor
  • 25 dkg margarin
  • kb. 1/3 ampulla mandulaaroma
A bevonáshoz:
  • 15 dkg ét tortabevonó csoki
  • 3 evőkanál olaj
Elkészítés:
A piskótához szétválasztjuk a tojásokat. A sárgákat kikavarjuk 4 evőkanál cukorral, sütőporral, vízzel,  majd a kakaót is hozzáadjuk. A fehérjéket a csipet sóval és 2 kanál cukorral kemény habbá verjük, a sárgákhoz adjuk, s a lisztet kanalanként hozzáadva, óvatosan összekeverjük. Sütőpapírral bélelt tepsiben tűpróbáig sütjük.
A krémhez a tejet, cukrot főni tesszük, s a gríz hozzáadásával kavargatva keményre főzzük. Ha kihűlt, belekeverjük a margarint és a mandulaaromát. A piskóta tetejére simítjuk.
A csokit gőz fölött felolvasztjuk, az olajjal elkeverjük, a krém tetejére kenjük.

A csoki dermedése előtt kéne félholdformákat kivágni, amit én nem tettem meg, ezért igencsak összetöredezett a  máz.  Különben is ragadt a pogácsaszagattóhoz a krém, minden vágás után törölgetni kellett -volna. Inkább feladtam. Szeletekre vágva is finom, csak éppen nem annyira mutatós.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...