Túrókrémes epertorta

Nem bírtam ellenállni a zöldségesboltban az epernek. Hazafele kisütöttem, hogy egy részéből torta fog készülni anyák napjára.
Akkor megragadom az alkalmat, hogy minden anyának boldog anyák napját kívánjak! Legalább olyat, mint nekem volt: kicsi fiam reggelit hozott nekem az ágyba! Olyan aranyos volt. Pirítóst készített, a kenyeret is ő vágta, még az ujját is sikerült elvágnia egy kicsit. Ő meg közben éhes volt, úgyhogy gyorsan felkeltem, s viszonoztam a kedvességét:-)))
S mint lenni szokott, a számításaimba hiba csúszott: szombat délutánra két rokon csemete szakadt a nyakunkba, így sebtében készült a torta, miközben Anyósom próbálta féken tartani a mindenre kíváncsi fiúcskákat.

Hozzávalók:
A piskótához:
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál víz
  • 1 mokkáskanál sütőpor
  • 4 evőkanál cukor
  • 4 evőkanál liszt
A töltelékhez és a  díszítéshez:
  •  25 dkg eper
  • 25 dkg tehéntúró 
  • 3 evőkanál cukor
  • 2 dl tejszín
  • 1 csomag habfixáló 
  • 1 csomag piros tortazselé
Elkészítés:
A piskótákhoz valókból vizes piskótát készítünk,  kikent tortaformában sütjük. Ha kihűlt, kettévágjuk.
Az epret megmossuk, leszárogatjuk. Szeletekre vágjuk, a szebbeket féretesszük a díszítéshez, a többit apróra vágjuk.
A töltelékhez a túrót a cukorral villával összetörjük. Hozzákeverjük az eperdarabokat, valamint a habfixálóval keményre vert tejszínt. A töltelék 2/3-át az alsó lapra kenjük, befedjük a másik lappal, elkenjük rajta a maradék túrós krémet. Tetszés szerint díszítjük az eperszeletekkel. A tortazselét az utasításoknak megfelelően elkészítjük, s rövid hűtés után elosztjuk a torta tetején.
Nem is kerestem receptet hozzá, amit találtam a hűtőben, felhasználtam. Hasonlóan készül Férjem kedvence, az ananászos túrótorta, amit holnapi névnapjára szándékszom elkészíteni. Már annyit sütöttem, hogy recept sem kell hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...