Kókuszkrémes keksztekercs

Nagyon vacak idő lett tegnapra, a 17 fok mellett hol kevésbé, hol jobban nekibátorodva csak esett, csak esett. Kellett ugyan az eső, eléggé kókadoztak kis zöldségeskertem növényei, de hidegről nem volt szó... Talán éppen a hűvös időnek köszönhetően rám tört az édesség iránti vágy, melyet egy darab csoki sem csillapított. Ezért kiszedtem a mélyhűtőből a régebben elpakolt, ledarálásra szánt sütimaradékot, úgyis kell a hely a zöldségeknek, gyümölcsöknek. Mire aztán elkészült, éppen csak megkóstoltam.
Hozzávalók:

  • 50 dkg darált keksz és/vagy sütimaradék
  • 1 púpos evőkanál kakaó
  • 10 dkg cukor
  • fél üvegcse rumaroma
  • 1 dl tej (vagy szükség szerint több)
A töltelékhez:
  • 10 dkg margarin
  • 10 dkg cukor
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 1 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 2,5 dl tej
Elkészítés:
A krémhez való pudingot a tejjel és a cukorral felfőzzük. Időnként megkeverve hagyjuk kihűlni.
A ledarált sütimaradékot elkeverjük a hozzávalókkal. (Nekem elég volt az 1 dl tej, mert egy része krémes süti volt, kevés keksszel pótoltam ki, de a keksz szárazabb, ahhoz több kell, hogy összeálljon. Baracklekvárt is szoktam tenni hozzá, hogy nyújtható, kezelhető legyen a massza.) Összegyúrjuk, két réteg fólia között két részletben hosszúkás téglalappá nyújtjuk.
A kihűlt (ha még langyos, nem baj) pudinghoz hozzáadjuk a margarint és kókuszt, simára keverjük. Megkenjük vele a kekszlapokat, szorosan feltekerjük. Hűtőben dermesztjük.
Arról már írtam, hogy ha nem fogy el a süti, főleg, mikor többfélét sütök, bepakolom a mélyhűtőbe, s hasonló célokra elhasználom. Jól jön, mikor gyorsan akarok édeset enni- mint tegnap is-, s be sem kell kapcsolni a sütőt. 

4 megjegyzés:

  1. A fagyasztós trükköt én is szoktam alkalmazni. Mondjuk én az "éppen csak megkóstoltam"-nál kicsit nagyobb adagban gondolkodnék, már a képeket nézve is.

    VálaszTörlés
  2. Ma én is tovább mentem a kóstolásnál. Az gyakran előfordul, hogy csak megkóstolom munkám eredményét, pedig alapvetően édesszájú vagyok.

    VálaszTörlés
  3. Milyen fincsi, nalunk is mindig nyero a kokusztekercs!!!! Imadjuk!!!! Amnugy nagyon hideg van itt is ma reggel, 11-12 fok.

    VálaszTörlés
  4. Ezzel mi is így vagyunk, egy kis kekszes finomság mindig jöhet. Ami a hideget illeti, ti még rosszabbul jártatok...igaz, a hegyeitek is nagyobbak valamivel. Tavaly június végén voltunk arra, szinte végig esett. De akkor is csodálatos volt:-)))

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...