Raffaello kockák

Múlt hét végén, az egyhetes nővéreméknél való tartózkodásra készülve is sütöttem. Mikor megérkeztünk, mondta is testvérem, ő nem készült sütivel, mert tudta, hogy én viszek:-) Szóval, megsütöttem a Sütikuckóban, Zsuzsánál talált habos-meggyes szeletet, de, sajnos fotóm nincs róla, (azaz készült róla fénykép a nővéremék gépével, de nem vettem a fáradságot elküldeni magamnak),így a recept sem kerül fel. De csak ajánlani tudom, nagyon-nagyon finom süti.
A másik süti... hát, Raffaello golyónak készült, de valamit elszúrtam. Azaz tudom is, hogy mit: 27 dkg tejport kért a recept, nekem egy 20 dkg-os csomag volt otthon, s nem akart annyira megszilárdulni még a hűtőben sem, hogy formázható legyen. Ezért ostyalapok közé kentem a masszát, s kockákra vágtam a tetejére pakolt mandulaszemek mentén. Így is elfogyott. A "remek" sütiről készült még jobb fotót pedig úgy nézzétek, hogy kicsi Lányom készítette, miközben én munkálkodtam. Azért olyan sikeres:-)))

Hozzávalók:
  • 30 dkg cukor
  • 1,5 dl víz
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg tejpor
  • 20 dkg kókuszreszelék
  • 6-8 dkg egész mandula
  • 3 db ostyalap 
  • 3-4 dkg kókuszreszelék beszórni
Elkészítés:
A cukrot a vízben elfőzzük. Ha kihűlt, hozzáadjuk a margarint, tejport, kókuszreszeléket, simára keverjük.  Megtöltjük a masszával az ostyalapokat, a tetejét is bevonjuk. Kókusszal szórjuk be, s kirakjuk mandulaszemekkel.
Másnapig hűtőben dermesztjük. Úgy szeleteljük, hogy minden kis kocka közepén egy mandula legyen.

 Ha valaki mégis golyót szeretne, ne feledjen 27 dkg tejport tenni hozzá, a mandula a közepébe kerül, s kókuszreszelékbe hempergetendő. A masszát formázás előtt egy napig hűtőben kell tartani. Valamikor készítettem, akkor jól sikerült, így merem ajánlani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...