Vaníliakrémes kávés szelet

Ezt a sütit nem most sütöttem, ez egyike azoknak, amelyeket elhanyagoltam. Nyáron különben sem szoktam krémeseket sütni -de, azért megesik-, ilyenkor az egymást követően érő gyümölcsöket használom fel...többnyire. Most, hogy ilyen hűvös van, krémeset óhajtottam. Mégsem azt sütöttem, csak így próbálom becsapni magam:-) Most, így ebéd után  különben sem tudnék lenyelni egy falatot sem belőle...
Hozzávalók:
A tésztához:
  • 4 tojás
  • 25 dkg cukor
  • 1 dl olaj
  • 5 evőkanál főzött feketekávé
  • 25 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 dl tej
  • 3 evőkanál capuccinopor
A krémhez:
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 3 dl tej
A bevonáshoz:
  • 1 tábla ét tortabevonó 
  • 3 evőkanál olaj
 A tésztához elkeverjük az olajat a cukorral, hozzáadjuk egyenként a tojásokat, majd a kávét,  capuccinót, jól elkeverjük. Végül hozzákeverjük a sütőporral elkevert lisztet a tejjel váltakozva.
Kikent tepsibe simítjuk, előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.
Ha kihűlt, vízszintesen kettévágjuk.
Elkészítjük a krémet: megfőzzük a pudingot a tejjel és a vaníliás cukorral. Kevergetve kihűtjük. Közben a puha margarint kikeverjük a cukorral, majd kanalanként hozzáadjuk a pudingot.
A krémet a két lap közé kenjük.
A csokit gőz fölött felolvasztjuk, elkeverjük az olajjal, bevonjuk vele a sütit.

A receptet a Süssünk-főzzünk sorozat 35. kötetében találtam, pontosabban megihletett. Mert kissé átalakítottam.  Finom süti volt, akár krém nélkül is elkészíthető. Főleg kávéimádóknak...

5 megjegyzés:

  1. A krémes változatra szavazok. Guszta, mint mindig. Nem csodálom, hogy megihletett a recept, nekem is tetszik. "Kipróbálandó" :)

    VálaszTörlés
  2. Mi tagadás, én is a krémes sütiket részesítem előnyben, de legalább habos vagy gyümölcsös legyen:-)

    VálaszTörlés
  3. Finom ez télen is, meg nyáron is :D

    VálaszTörlés
  4. Szia Gerdi! A blogkóstolóban a te blogodból kellett választanom. Már el is készítettem ezt a sütit és a csavart sósat. Nagyon finom lett a capuccinótól, az egész családomnak nagyon ízlett. Még keresgélek a túrós receptek között is, és biztosan azt is elkészítem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Piroska, örülök, hogy több receptem is megtetszett! Meg is néztem az elkészített sütiket, igazán étvágygerjesztőre sikeredtek!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...