Túrógombóc meggyöntettel

Azt hiszem, a túrógombóc minden gyerek kedvence. Mi is nagyon szerettük, az enyémek is odavannak érte, no meg Férjuram is. Mégsem készítem gyakran, pedig igen egyszerű.
Többféle elkészítési módjáról hallottam. Van, aki liszttel készíti, anyósom grízt és lisztet tesz hozzá fele-fele arányban, egy ismerős pedig felveri hozzá a tojások fehérjét. Én úgy készítem, ahogy Anyukámtól tanultam, és még sohasem lett kemény.
Hozzávalók:
A gombóchoz:
  • 0.5 kg túró
  • 3 tojás
  • 6 púpos evőkanál gríz
  • 20 dkg prézli
  • 3-4 evőkanál olaj 
Az öntethez:
  • 0,5 kg meggy
  • 10 dkg cukor (vagy ízlés szerint)
  • fahéj
  • 1 evőkanál vaníliaízű pudingpor 
Elkészítés:
A túrót villával áttörjük . Hozzáadjuk a tojásokat meg a grízt, alaposan elkeverjük. Hagyjuk 10 percnyit pihenni. Diónyi gombócokat formálunk belőlük.
Vizet teszünk főni, sózzuk.
Az olajon a prézlit gyakran kavargatva világosra pirítjuk.
Ha a víz fő, 2-3 adagban kifőzzük benne a gombócokat. Addig főzzük, míg feljönnek a víz tetejére, szépen megnőnek, s kettévágva a belsejében is megfőtt a gríz (én mindig ellenőrzöm, feláldozva 1-1 gombócot).  Szűrőkanállal kiszedjük őket, s óvatosan megforgatjuk a prézliben.
A kimagolt meggyet feltöltjük annyi vízzel, amennyi éppen ellepi. Cukrozzuk, fahéjat adunk hozzá. Főni tesszük. A pudingport elkeverjük 2 dl vízben, a felfőtt meggyhez adjuk, összefőzzük, s kész is.

A gyerekek  áradoztak róla, Férjuram gyanakodva nézte, mondván, ő bizony gyerekkorában nem szerette a gyümölcsös szószokat. Csak az nem jutott eszébe, hogy azt nem én készítettem (egyébként szerény vagyok:-) ). No, ez neki is ízlett.

2 megjegyzés:

  1. Én is ezt a grízes változatot szoktam készíteni. A meggyöntet szuper ötlet hozzá!
    Örülök, hogy megjöttél a nyaralásból és mindennap csodálhatom a receptjeidet! :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves vagy, Petra! Még egy hetet menni fogunk egy igazit nyaralni, de addig is, meg utána is itt leszek!

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...