Kalács búzacsírával, kétféle töltelékkel

Kenyérbe szoktam búzacsírát használni, s a legutóbbi ilyen kenyérnél elhatároztam, ki fogom próbálni kalácsban is. Egy próbát megért...
Különféle kalácstöltelék-ötleteim vannak, ezekből választottam kettőt. A mogyorós nagyon jó lett, de a kókusz nem kalácsba való, arra a következtetésre jutottam. Száraz lett, pergett ki a töltelék, minden szelet elfogyasztása után sepregetni kellett a gyerekek nyomában.
Hozzávalók:
A tésztához:
  • 35-35 dkg fehér búzaliszt és rétesliszt
  • 10 dkg búzacsíra
  • 25 dkg margarin
  • 1 tojás
  • nagy csipet só
  • 3 evőkanál cukor
  • citromhéj
  • 2 dl tejszín
  • 2 dl tej
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 kiskanál cukor
A töltelékhez:
  • 10 dkg darált mogyoró
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 3-3 evőkanál cukor
  • 5-5 dkg tejcsoki és fehér csoki
A tejet megmelegítjük, elkeverjük benne a kiskanál cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, s hagyjuk felfutni.
Egy tálban összevegyítjük a kétféle lisztet, búzacsírát, sót, cukrot, elmorzsoljuk benne a margarint.
Hozzáadjuk a tojást, langyos tejszínt, citromhéjat, az élesztős tejet s megdagasztjuk. Ha lágy lenne, lisztet teszünk még hozzá, ellenkező esetben tejet.
Pici liszttel megszórva, letakarva meleg helyen kb. egy órát kelesztjük.
Közben elkészítjük a töltelékeket: a darált mogyorót elkeverjük 3 evőkanál cukorral, az apróra vágott tejcsokival. A kókuszt a másik 3 evőkanál cukorral és a felaprózott fehér csokival vegyítjük el.
A megkelt tésztát 2 részre osztjuk, külön-külön kinyújtjuk a tepsi méretének megfelelő hosszúságúra. Megtöltjük, a 2 végét felhajtjuk, így tekerjük fel, hogy ne follyon ki a töltelék.
Tepsibe helyezzük a két megtöltött kalácsot, hagyjuk még kelni 20-25 percet. Tojással is lekenhetjük, ezt most kihagytam. Előmelegített sütőben pirosra sütjük.
Kicsit tömör lett a tésztája, talán sok volt a margarin. Ettől eltekintve finom volt, főleg a mogyorós.
Azt nem sikerült kiderítenem, hogy a bejgli és a kalács ugyanazt a süteményt takarja-e, vagy sem. Erdélyben csak a kalács elnevezést használtuk, bejglit nem sütöttünk. Anyósom szerint az utóbbiban több a zsiradék, a kalácsban nincs vagy csak kevés. Akkor én bejglit sütöttem?

5 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! De szívesen megennék már egy kis kalácsot!

    VálaszTörlés
  2. Mindkettő nagyon jól néz ki:) Szerintem ez inkább kalács, de abba tényleg túl sok a 25 dkg margarin. Persze mindenki máshogy készíti a bejglit is, de a lényeg, hogy finom volt:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jo otlet buzacsirat tenni. Nem hallottam meg rola, erdekes otlet. Nagyon kreativ vagy!!!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta lett, én személy szerint a mogyorósra szavaznék!

    VálaszTörlés
  5. Éva, köszönöm! Nagyon közeledik a "kalácsos" ünnep, biztosan, te sem hagyod ki:-)

    Trollanyu, köszi:-) Általában nem szoktam ennyi margarint használni, meg többnyire csak tojássárgát teszek bele, de soha nem alakul kétszer ugyanúgy. Akkor maradjunk a kalácsnál...

    Réka, köszönöm:-))) Búzacsírát CBA-ban szoktam venni. Zilahon jelen van ez az üzlethálózat, talán nálatok is van. Többnyire kenyérbe teszek belőle, egészséges, s finom is. Tejbegrízhez hasonlóan is készíthető.

    Hankka, akkor egyezik az ízlésünk! Bár szeretem a kókuszt, de kalácsban valahogy idegennek hatott.

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...