Sünhadsereg

Nem most volt,  hogy kinéztem egy magazinban ezeket a süniket. A mandulát meg is vettem hozzá, de valahogy nem került rá sor. Aztán egy délután arra gondoltam, munkát adok unatkozó gyerekeimnek. Én formáztam, ők meg a "tüskéket" szurkálták a sünik hátába. Fiam hamarabb beleunt, a szemek és az orr felbiggyesztése a Leányzóra maradt.
Hozzávalók:
  • 40 dkg darált keksz
  • 3 evőkanál kakaó
  • 3 evőkanál porcukor
  • 3-4 evőkanál baracklekvár
  • tej
  • mandulahasábok (kb. 5 dkg)
  • apró színes cukorkák
A kekszet, kakaót, cukrot, lekvárt annyi tejjel összegyúrjuk, hogy kemény, de formázható masszát kapjunk. Gömböket formálunk belőle, orrát alakítunk ki, egy helyen ujjainkkal kicsit megnyújtva a gombócot. Hátába mandulahasábokat szurkálunk, szeme, orra helyére apró cukorkákat teszünk.
Finom kis gyerekcsemege. Meg mutatós is. Én még csokiba is bele akartam mártogatni, de lebeszéltek róla csemetéim, annyira akarták már öltöztetni a süniket. Néha nagyon rájuk jön a főzőcskézés, főleg Fiacskámra. Ma is alig értünk haza, máris azzal nyaggatott, hogy holnap süthet sütit?

Igen, ma elutaztunk, a szüleimhez. Gyertyát gyújtottunk nekik...
Tavaly még Anyukámmal mentünk ki a temetőbe. S idén már hozzá is.
Mióta Ők nincsenek, hinni akarok a túlvilágban, abban, hogy ott Ők együtt vannak s boldogok. Talán ez ad erőt elfogadni hiányukat...

7 megjegyzés:

  1. Édesek!! Már mi is készítettük, egy szülinapi buliba vitt ilyet a kislányom, nagy sikere volt vele!! :)))

    :( sajnálom..., a halál felfoghatatlan, aztán majd az évek hoznak egy kis könnyebbséget, de az űr, és a hiány érzése megmarad.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó ez a süti és a legközelebbi gyrkbulira el is fogom készíteni:) Az én fiam is minden nap a konyhában lóg mostanában, mert segíteni akar:)

    Együttérzek veled, az anyukám februárban halt meg nem lehet feldolgozni és nehéz elviselni a hiányát. Én is szeretném hinni, hogy van túlvilág....

    VálaszTörlés
  3. Jaj de aranyosak, nagyon edesek, nagyon ugyik vagytok :-)))). Es a tusik, szuper.

    VálaszTörlés
  4. Jópofák ezek a sünik ! Valahol már láttam én is ezt! Ez valóban gyerekeknek való pepecskélés.
    Ahhoz hogy megnyugodjon a lelkünk hinnünk kell benne hogy van túlvilág.Amikor ilyenkor mindenszentekkor kimegyek a temetőbe mindíg az van az eszembe hogy a következő évben tudok-e menni?:-(

    VálaszTörlés
  5. Csilla, köszi! Az együttérzést is:-(
    Gyerekbuliba szerintem is biztos siker, én is be fogom vetni.

    Trollanyu, köszönöm!!! Hát jó a gyereksegítség, de néha az a segítség, ha nem lábatlankodnak. De többnyire értékelem az igyekezetüket.
    A halál az élet velejárója, mégis olyan nehéz elfogadni. Csak az űr marad... Az én Anyukám januárban, mindössze egy hónap betegséget követően ment el... nem hittem, hogy Vele is megtörténhet.

    Réka, köszi! Tökéletes unaloműző:-)

    Éva, köszi! Valóban gyerekeknek való, én nem biztos, hogy nélkülük nekiállok.
    A hit fontos. Bármiben, csak hinni. Éva, abban is hinned kell, hogy még sokáig-sokáig ki fogsz menni szeretteidhez!!!

    VálaszTörlés
  6. Hát, akinek ilyen ügyes kis segítői vannak, annak már szinte semmi dolga a konyhában! Ügyesek vagytok, aranyosak lettek a sünik!

    Tudjuk, hogy az élet múlandó, mégis a szeretteink elvesztése fájdalmas, érthetetlen, igazságtalan... és csak az évek múlnak, a fájdalom nem...

    VálaszTörlés
  7. Hankka, köszi! Ritkán ugyan, de nem bánnám, ha átvenné valaki a konyhai teendőket:-)

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...