Pizzacsigák

Martinelli rusztikus pizzája ihletett meg, de már mikor! Ezúttal is fejembe véstem az elkészítés módját, s receptet gyártva hozzá megsütöttem.
Viszonylag gyakran sütök pizzát, de még egy bejegyzés sem született róla. Legalábbis a szokványosról, mert azért 1-2 rokona felkerült már: rúd formájában sütött,  meg párnácska formájú.  Volt mini is, de azok sem lettek megörökítve. Tervezek egy összefoglaló félét, hisz annyi féle-fajta pizzát fényképeztem már, s annyiféleképpen sütöttem, hogy nem is győzném közzétenni.
Ezúttal csiga formájában készült. Így is nagyon finom volt:-)

Hozzávalók:
  • 45 dkg fehér búzaliszt
  • 40 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 2 kiskanál só
  • 1 kiskanál cukor
  • 2 dl tej
  • 3,5 dkg élesztő
  • 1 tojás
  • 12 dkg margarin
  • 2-3 dl víz
Töltelékhez:
  • 2 dl tejföl
  • kis doboz sűrített paradicsom
  • oregánó, só, bors
  • 20-25 dkg sajt (trappista)
  • 20 dkg kolbász
  • 1 üveg gombakonzerv 

Így készült:
A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
Közben a liszteket, sót összevegyítettem, elmorzsoltam benne a margarint. Hozzáadtam a tojást, élesztős tejet, s még annyi vizet, hogy megfelelő keménységű tésztát kapjak. A tészta inkább kemény legyen. Megdagasztottam.
Pici liszttel megszórva, letakarva megkelesztettem.
Előkészítettem a töltelékhez valókat: a kolbászt karikára vágtam, a sajtot lereszeltem, a sűrített paradicsomot elkevertem kevés sóval, csipet borssal, oregánóval.
A megkelt tésztát 2 részre osztottam: egyik felét hosszúkás téglalap alakúra nyújtottam, megkentem a tejföllel, rászórtam fele kolbászt, gombát és sajtot. Ujjnyi vastag szeletekre vágtam, tepsibe helyeztem őket, 190 fokra előmelegített sütőben kisütöttem.
Míg sült a tészta másik felével ugyanúgy jártam el, csak a paradicsommal kentem meg.
A hátsók a paradicsomosak
A múlt hetem valahogy nagyon szűkre szabott volt, a hétvége meg mozgalmas. Így megint nem tartottam magam ahhoz az elhatározáshoz, hogy gyakrabban írok. Pedig annyit sütöttem... De úgy látszik, soha nem győzöm utolérni magam. Legfeljebb annyit teszek, hogy piszkozatba megírom az éppen készített süti receptjét, mert különben elfelejtem. De előfordul, hogy ez is elmarad, így receptmentes fotóim is vannak:-) Azokat is összegyűjtöm majd egy csokorba. Hogy mikor...

6 megjegyzés:

  1. Sós kelt csigára készülök én is. HOgy mikor lesz megvalószjtva... ki tudja. De mentettem a receptedet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi, nálam is kilométeres sor áll a sütnivalókat illetően. De egyszer csak sor kerül mindegyikre...

      Törlés
  2. Nagyon finom lehetett, jól néznek ki a kis csigák! :) Nekem a tejfölös jön be jobban, a gyerekek viszont a paradicsomost részesítenék előnyben, így nálam is kétféle töltelékkel kellene készíteni! :) A nyári szabadság alatt sort kerítek rá! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, köszönöm:-) Nálunk is a gyerekek szeretik jobban a paradicsomosat, de én sem vetem meg. Nyári szabadság? Az nagyon rövid tud lenni:-)

      Törlés
  3. Most szívesen elfogadnék szerintem mind a kettőből egy kis kóstolót. Így nem kéne nekem most a sütő melegénél izzadnom!:-)) Nagyon guszták és biztosan finomak voltak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, szívesen megkímélnélek a sütő melegétől, de nem most sültek ezek a csigák. De arra még emlékszem, hogy finomak voltak:-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...