Diós tetejű keksz

Úgy gondoltam, a röpke kilenc napra nem lesz elegendő a levendulás keksz és a sajtos rúd, ezért ha már úgyis belelendültem a sütésbe, gyártottam még egy adag kekszet. Ugyan nem fogyott el az összes, még maradhattunk volna néhány napot, de a túrázások közötti pihenők során volt mit rágcsálni.
Férjemnek ez a keksz ízlett jobban, a gyerekeknek a levendulás.

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 15 dkg porcukor
  • 18 dkg zsír
  • 1 citrom héja és leve
  • 2 tojás
A tetejére:
  • 3 evőkanál darált dió
  • 3 evőkanál kristálycukor
  • 1 mokkáskanál fahéj
  • 1 tojásfehérje
Így készült:
A tésztához előbb elmorzsoltam a lisztet a zsírral, majd belekerült a cukor, sütőpor, citrom lereszelt héja és leve, valamint a tojások. Összegyúrtam. Picit lágynak találtam, ezért egy evőkanál liszttel segítettem rajta.
A tésztát enyhén lisztezett deszkán kinyújtottam, nem túl vékonyra, úgy fél centisre. Korongokat szaggattam ki belőle.
A tojásfehérjét enyhén felvertem. A púpozott kanállal mért diót, cukrot, csapott mokkáskanálnyi fahéjat összevegyítettem.
A korongokat lekentem a tojásfehérjével, majd belemártottam a diós keverékbe, így kerültek a tepsibe.
175 fokon világosra sütöttem őket.

Útra készen :-)

A keksz finom volt, a nyaralás pedig... mindent összevetve remekül telt. Bár szinte mindennap volt részünk esőben is, kétszer el is áztunk, azért a látvány mindenért kárpótolt. Egyszerűen nem tudom megunni, ha minden évben ott nyaralnánk, akkor sem lenne unalmas. 
A Pádis-fennsík az Erdélyi-szigethegység természeti csodákban bővelkedő területe. Itt a patakok kalandos utat járnak be: barlangból ki-be, több tíz méteres zuhanást követően valahol ismét elrejtőznek, aztán megint csak előbukkannak, a természet-alkotta szépségekre fogékonyakat ámulatba ejtve újra és újra. Számtalan barlang, zsomboly, búvópatak, vízesés, szurdok, s ijesztő magasságok, pazar panorámát kínáló kilátók találhatók itt. Bár némely dolog igen elszomorító: bár a turisták rengeteg pénzt visznek-vinnének az országba, értük nem sokat tesznek: a szemét helyenként zavaró mértéket ölt, mert nincs megoldva a szemétszállítás; tavaly szeptemberi vihar óta nem tudták eltakarítani a jelzett turistaösvényekre borult fákat, néhol lehetetlenné téve a továbbhaladást. Igaz, veszélyt jelző táblákra futotta. Ilyen táblákkal oldják meg a kilátóknál tönkrement korlátok-erkélyek pótlását is. De azért történt valami pozitív is időközben: az utak minősége jelentősen javult. De akkor is, ahogy szállásadónk egy korábbi vendége megjegyezte: nem érdemlik meg Erdélyt. Kapták ajándékba, s nem tesznek érte semmit... 
S ez csak töredéke az Erdély területén fellelhető természeti szépségeknek. 
Áradozhatnék (s panaszkodhatnék) napestig, de inkább mellékelek néhány fotót. Bár ezek nem igazán adják vissza a mélységeket és magasságokat, a távolságot sem, ráadásul az örökké párás idő miatt nem is látszódnak jól a távolabbi hegyek.
Boga-völgye

Schmidl vízesés

Három Király vízesés



Kilátás a Boga-kőről



Annyira szeretem ezt a látványt!

Több, mint 1400 m magasan

Aragyásza barlang








Csodavár 





Rozsda-szakadék

Ismét a Schmidl vízesés- honnan jön a víz?

Aranyosfői jégbarlang


Jósikafalvi víztározó
S el sem jutottunk minden helyre, ahova terveztük, így még vissza kell mennünk! :-)
Szülővárosomban és környékén is kószáltunk, az megér egy újabb bejegyzést. 

3 megjegyzés:

  1. Sok finomsággal készültél az útra, így mindenkinek válogathatott a szájíze szerint :-)
    Szép utatok lehetett! Sokfelé jártatok, vadregényes tájatok, nagyon jó volt végignézni. Ezek közül mi csak a Rozsda-szakadéknál és az Aranyosfői-jégbarlangnál jártunk. Nagyon szép ez a vidék!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony szép, Katalin! Máris mennék is vissza, s nem csak én! :-) Egyszer kerüljetek arra, érdemes!

      Törlés
  2. Csodálatos helyen jártatok! :) A keksz pedig nagyon tetszik, finom lehet.

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...