Meggyes-túrós pite

 Folyton abba a hibába esek, hogy nem tervezem meg előre, mit fogok főzni, hanem nagybevásárlásnál a listán lévők mellett még ezt-azt bedobálok a szekérbe, hogy majd lesz belőle valami. Így esett ez a két csomag túróval is- hát nem lett belőle semmi. Szerencsére időben kezem ügyébe akadt, s mivel épp nem volt alkalmam 1-2 napon belül felhasználni, betettem a fagyasztóba. Úgy két hét múlva halásztam elő- nem először járok így, tudom, hogy kiolvadás után egész jól fog viselkedni a túró. Egyikből sós lett, másik egy finom süti tölteléke lett.

A receptet egy kis újságban találtam, ami régóta van arra az oldalra kinyitva. Épp tegnap raktam rendet a tengernyi receptes folyóirat között, így ki tudja, hova keveredett a félretett recept... Nem forgatom fel újra az egészet, ha kezem ügyébe akad, pótolom a mulasztást.




Hozzávalók:

A tésztához:

  • 40 dkg liszt
  • csipet só
  • 3 evőkanál cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 20 dkg margarin
  • 3 tojássárga
  • 1 evőkanál tejföl
  • 0,5 dl tej
A meggyes réteghez:
  • 1 üveg magozott meggybefőtt
  • a befőtt leve kiegészítve vízzel 3 dl-re
  • 1 evőkanál cukor (illetve ízlés szerint)
  • 1 csomag vaníliaízű pudingpor
A túrós réteghez:
  • 50 dkg túró
  • 12 dkg cukor
  • 1 citrom leve
  • 3 evőkanál gríz
  • 3 tojásfehérje
  • csipet só
Így készült:
Előbb a meggyes réteg készült el: a befőttet leszűrtem, a levét kiegészítettem 3 dl-re. Kevés lében elkevertem a pudingport, majd a többi lével és a meggyel együtt kavargatva sűrűre főztem. Közben egy evőkanál cukrot is tettem bele, ezzel épp elég édesnek találtam.
Hagytam hűlni, közben elkészítettem a tésztát:  a lisztet, cukrot, vaníliás cukrot, csipet sót és sütőport elvegyítettem, majd elmorzsoltam a margarinnal. Hozzáadtam a tojássárgákat, tejfölt, tejet és összegyúrtam. Könnyen gyúrható tésztának kell lennie. Ha kemény, még pici tej mehet bele. Ha viszont lágy, ragacsos lenne, kicsi liszttel javítsunk az állagán.
A túrótöltelék következett: a túrót villával áttörtem, összekevertem a cukorral, citromlével, grízzel, végül a tojások csipet sóval felvert habjával.
A tésztát két részre osztottam: felét tepsi méretűre nyújtva kikent tepsibe tettem, rásimítottam a pudingos meggyet, ezen elosztottam a túrót, majd a másik kinyújtott lappal befedtem.
Villával megszurkáltam a tetejét, majd 180 fokos sütőbe tettem. Addig sült, míg a teteje szép világosra sült.
Kihűlés után szépen lehet szeletelni.

A tetejét be lehet szórni porcukorral, a látványnak jót tesz, viszont a kilóknak kevésbé. Mondjuk ennyi süti után nem az az egy szeletre jutó csipetnyi porcukor fogja betenni az ajtót! 😀 
Egy nem túl édes, puha süti lett belőle, de hát meggyes, túrós, ez mind külön-külön is jót ígér, hát még együtt! 



6 megjegyzés:

  1. Uhh, milyen guszta szeletek lettek! :) Bárcsak elemelhetnék 1-2 szeletet a tányérról.;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :-) A vendégem vagy, akár több szeletre is! :-)

      Törlés
  2. Én is szívesen elemelnék belőle, nagyon finom lehetett. A túró és a meggy jól megvannak egymás mellett 😁.

    VálaszTörlés
  3. Ebből én rögtön két szeletet emelnék el. 😁 Nagyon szeretem a túrós sütiket, meggyel együtt pedig még jobb!

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...