Lekváros süti

Idén többféle lekvárt főztem. S hol ezt kóstoltuk meg, hol amazt, ebből maradt egy kevés, abból még több, tavalyi is lekerült a polcról, aztán besuvasztottuk a hűtőbe a maradékot. Azon vettem észre, hogy hatféle megkezdett lekvár foglalja a helyet a hűtőben. Azért készült ez a süti, hogy megszüntessem ezt az állapotot. 😉


Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • csipet só
  • 1 sütőpor
  • 20 dkg zsír
  • 10 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 2-3 evőkanál tejföl
  • lekvár, többféle
Így készült:
A lisztet, sót, cukrot, sütőport elmorzsoltam a zsírral. Hozzáadtam a tojásokat és 1 evőkanál tejfölt. Összegyúrtam, s közben annyi tejfölt adtam hozzá, hogy ne túl kemény, könnyen gyúrható tésztát kapjak.
A tésztát 4 részre osztottam. Mindegyiket sorra tepsi méretűre nyújtottam (28×32 cm-es tepsi). 
Az első lapot kikent tepsibe tettem. Lekentem lekvárral. Erre került a második lap, újra lekvár, megint lap, lekvár, s az utolsó lappal beborítottam.
180 fokos sütőben addig sült, míg a teteje szépen megpirult.

Legalább négyféle lekvár van benne, de az is lehet, hogy öt. Köztük szilva, málna-ribizli, meggy, sárgabarack. Próbáltam nem túl vékonyan kenni, helyenként mégis mintha eltűnt volna a lekvár. Valahol mégis ott van! 😃 

2 megjegyzés:

  1. Finom lehetett a sokféle lekvárral! Én is így szoktam járni, hogy "eltűnik" a sütiből a lekvár :-) Főleg 1-2 nap után az Ischlerből és az összeragasztott linzerekből :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, az volt! :-) Valóban, a linzerek is képesek eltüntetni a lekvárt!

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...