Finom diós

Még jó néhány recept van Anyukám gyűjteményéből, amit nem sütöttem meg. Ez volt egyikük. Jó kis régimódi sütike, amiről érdemes letörölni a port. :-) Különlegessége, hogy krumpli is kell a tésztájába, s fele kakaós. A lekvár és dió töltelékkel valóban finom, így nem véletlenül ez a neve. :-)

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 40 dkg liszt
  • 17 dkg zsír
  • csipet só
  • 15 dkg cukor
  • 1 nagy tojás
  • 20 dkg főtt krumpli
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • 1 evőkanál kakaó
A töltelékhez:
  • 25 dkg darált dió
  • 18 dkg cukor
  • fél üvegcse rumaroma
  • 1 kis üveg lekvár
A bevonáshoz:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 2 evőkanál olaj
Így készült:
A főtt krumplit lereszeltem. A lisztet, sót, cukrot elmorzsoltam a zsírral, majd a tojás és krumpli hozzáadásával összegyúrtam. A tésztát kettéosztottam, felébe belegyúrtam a kakaót, másik felébe még kevés lisztet, hogy ne legyen lágy a tészta.
A diót elvegyítettem a cukorral . A rumot elkevertem egy dl vízben.
A tepsit kikentem zsírral, vékonyan beszórtam liszttel.
A kakaós lapot tepsi méretűre nyújtottam, tepsibe tettem. Lekentem lekvárral. Én meggydzsemet használtam, de sárgabarack is tökéletes hozzá. A lekvárra szórtam a cukros diót, meglocsoltam a rumos vízzel.
A világos lapot is kinyújtottam, befedtem vele a sütit.
180 fokos sütőben kisütöttem.
Kihűlés után a gőz fölött felolvasztott csoki-olaj keverékével bevontam a sütit.
Dermedés után szeleteltem.
 Kissé morzsálódós, a zsíros tésztának köszönhetően, de tényleg finom süti.
Régen Anyukám mindig házilag készítette a csokibevonatot. Egy időben én is, aztán rákaptam a gyorsabban elkészülő csokira. Vajjal vagy olajjal felolvasztva tökéletes. A házi nem mindig sikerült. De, mégis volt egy hidegen kikavarható, ami megbízhatóbb volt. Le kell már azt a receptet is poroljam! :-)

6 megjegyzés:

  1. Nagyon finom süti lehet!!! Ifjú asszony koromban ettem utoljára egy nagyon finom tortát, abba is krumpli keveredett, ha jól emlékszem, akkor a töltelékébe, vagy a tésztájába? Meg fogom keresni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, valóban finom! :-) A krumpli egy sütit sem ront el, bár nem emlékszem, hogy olyat ettem volna, aminek a töltelékébe került... De igen, túrós sütit sütöttem úgy. De kíváncsi vagyok a Te receptedre is!

      Törlés
  2. Már láttam párszor, hogy krumpli került a süti tésztájába, de még soha nem próbáltam. A süti nagyon tetszik, 2 két múlva kapok friss házi sertés zsírt és akkor majd biztosan elkészítem. Köszi szépen! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okki, pedig érdemes tenni egy próbát! Én most boltban vett zsírral készítettem, de nem préselt, fehér, hanem olyan sült illata van, mint a házinak.
      Nagyon szívesen! Sok sikert a sütihez! :-)

      Törlés
  3. Ó, ez biztos nagyon finom lehet! Egyszer már én is kipróbáltam egy krumplis sütit és annak is jó volt a tésztája, de ezzel a diós-lekváros töltelékkel mennyei lehetett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom bizony! A krumplis tésztából mindig jó lesz a végeredmény. Szeretem, mert sokáig puha marad.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...