Banános pudingos kocka

Ezt a sütit egy fotó ihlette, amit réges-rég mentettem el. Recept nem volt hozzá, így megalkottam. Banános kevert süti még azon forrón fakanál nyelével kiluggatva, vaníliás pudinggal nyakon öntve. A puding valamivel biztosan volt még dúsítva, mert így simán másnapra kissé kiszáradt, de talán kísérletezek még... valamikor.

Hozzávalók:
2 dl-es bögrével mérve:

  • 2 nagy banán
  • 1 citrom leve
  • 1,5 bögre cukor
  • 3 tojás
  • 1 bögre olaj
  • 1 bögre aludttej
  • 3 bögre liszt
  • 1 csomag sütőpor
A tetejére:
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 8 dl tej
  • 6 evőkanál cukor
Így készült:
A banánt villával összetörtem. Rácsavartam a citrom levét, majd a tojással és cukorral elkevertem. Hozzáadtam a többi belevalót s alaposan összekevertem.
Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam a masszát (26×32 cm-es). 180 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem. 
Közben a pudingból, tejből, cukorból sűrű pudingot főztem.
A megsült sütit azon forrón fakanál nyelével kilyuggattam és ráöntöttem a szintén forró pudingot.
Kihűlés után szeleteltem.
Finom volt, szerettük, de a puding a tetején még nem az igazi. Talán ha tejfölt kevernék hozzá, miután megfőtt, vagy tejszínt...Persze így is mind elfogyott, banánkedvelő családtagjaink gondoskodtak róla. :-)

2 megjegyzés:

  1. Nekem is van egy banános sütemény kedvencem, magam sem gondoltam, hogy milyen finom tud lenni! A banánkarika nem barnul meg a tetején? Szerintem, a pudinggal együtt bevonható zselatinnal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, banánkarika csak arra a néhány szeletre került, azt meg is ettük íziben! :-) Amúgy megbarnult volna. De telepakolva vele valóban be lehet vonni tortazselével. A gyümölcstortát szoktam úgy készíteni.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...