Diós csiga


Leányzó ma-holnap kirándul. S nekem ezt megelőző este mi a kötelező programom? Ki nem találnátok! :D
Volt több ötletem is, de mikor bevetettem magam a konyhába, még nem tudtam, melyik lesz a biztos befutó. Az alma-dió párharcban végül a dió győzött, most, de hétvégére elkészül az almás is. Egyszerű diós csigákat sütöttem:

Hozzávalók:
  • 3 dl tej (+szükség szerint)
  • 3 evőkanál cukor
  • 5 dkg élesztő
  • 1 kg liszt
  • 1 teáskanál só
  • 2 nagy tojás
  • 3 púpozott evőkanál zsír
A töltelékhez:
  • 25 dkg darált dió
  • 20 dkg cukor
  • 1 citrom lereszelt héja
  • vanília
  • 1-2 maréknyi mazsola
Az öntethez:
  • 1 citrom leve
  • 5 dkg vaj
  • 1 evőkanál méz
Így készült:
3 dl tejet meglangyosítottam, elkevertem benne 1 evőkanál cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni.
Közben a lisztet elvegyítettem a sóval és többi cukorral, elmorzsoltam a zsírral. Hozzáütöttem a tojásokat, beleborítottam az élesztős tejet és összegyúrtam. Ha szükséges, lehet még tenni bele tejet. Nekem egész kevés kellett még hozzá, hogy megfelelő keménységű tésztát kapjak.
A megdagasztott tésztát pici liszttel megszórva, letakarva egy órát kelni hagytam.
Közben ledaráltam a diót, elvegyítettem a cukorral, citromhéjjal, mazsolával, 1 vaníliás cukorral.
A citromlét, mézet, vajat mikróban összemelegítettem, addig kavartam, míg a vaj elolvadt benne.
A megkelt tésztát négy részre osztottam. Sorra kinyújtottam őket, vékonyra és téglalap alakúra. Mindegyiket megszórtam a dió negyedével, meglocsoltam a citromos öntettel. Felcsavartam, ujjnyi szeletekre vágtam, tepsibe pakoltam.
180 fokos sütőben pirulásig sütöttem.


3 tepsi diós csiga sült ebből a mennyiségből.
Puha, foszlós tésztájú lett. Frissen is finom volt, persze, mert a kelt tészták mindig friss-melegen a legélvezhetőbbek, de másnap is finomak. A zsírral készült tészta tovább marad puha, ezért szeretem ezzel készíteni.
Az öntet hirtelen jött ötlet volt, azért készült, mert ez már a harmadik lereszelt héjú citrom lett volna. Leányzó limonádét szokott belőle készíteni, de most valahogy ottmaradt. Jót tett a süti ízének is, meg az állagán sem rontott. :-) Anyukám régen a darázsfészket öntözte sülés közben méz-vaj keverékével, s olyan puha lett tőle a süti!


2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek a csigáid, biztos gyorsan fogynak majd a kiránduláson :-)
    A tálalásod is nagyon hangulatos!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű csigák! Nagyon ennivalók! :)

    VálaszTörlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...