Húsgombócos káposzta

Gyerekkorunkban mindig nagy hordó savanyú káposzta volt bebiztosítva télire. A pincébe volt nagy fakádba, kővel lenyomatva, letakarva. Szívesen ettük, vagy csak úgy savanyúságnak, de a töltött káposzta is abból készült, meg más káposztás ételek. Szerintem mind finom. A gyerekeim nem szeretik őket. Még a székelygulyást sem, pedig annál finomabb ételt nem sokat tudok felsorolni. 
Én boltban veszem a savanyú káposztát. Többször terveztem, hogy én is megkísérlem az elrakását, de soha nem lett belőle semmi. Pedig jó kis téli vitaminforrás.
Most is volt egy adag káposztám, de valami mást terveztem belőle készíteni, mint szoktam. Mivel volt darált hús, rizses gombócokat főztem bele. Férjem azt mondta, a székelykáposzta finomabb, amivel nem is szálltam vitába, de nekem ez is nagyon ízlett. 

Hozzávalók:

  • 1 nagy fej hagyma
  • kevés olaj
  • 1 kg savanyú káposzta
  • 60 dkg darált hús
  • 1 dl rizs
  • 1 tojás
  • bors, paprika
  • kapor
  • tejföl a tálaláshoz
Így készült:
A hagymát apróra vágva az olajon megpároltam. Rátettem a levétől megszabadított káposztát, s felöntöttem annyi vízzel, amennyi bőven ellepte. Fedő alatt puhára főztem.
Míg főtt, elkészítettem a gombócokat: a darált húst, tojást, rizst, sót, borsot, pirospaprikát összevegyítettem, diónyi gombócokat formáltam belőlük.
Mikor a káposzta kész lett, még öntöttem rá vizet, annyit, hogy a gombócokat bele tudjam helyezni, ellepje őket. Előbb a tetejére pakoltam, majd óvatosan átkevertem, s fedő alatt hagytam puhára főni. Egy gombócot szétvágva ellenőriztem, hogy a belsejében is puha-e a rizs.
Még pici paprikát tettem hozzá meg teáskanálnyi kaprot. Sózni nem kellett, a káposztától elég sós lett.


Kiadós és finom. Tejföllel tálaltam. A kapor elhagyható, de én szeretek minden káposztás ételbe tenni belőle. Meg csombordot is, ha van, de most épp kifogytam belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...