Diós-kávés szelet

Karácsonyra készült. Cseh sütit terveztem sütni, de már este lévén fáradt is voltam, minél hamarabb túl szerettem volna lenni a saját magam által kiszabott feladatokon, meg a házat sem akartam már felverni a habverő zajával, ezért kitaláltam egy kevert alapot a piskóta helyett. A krém sem teljesen ugyanaz, de így is jól sikerült, Férjem kedvence lett a kínálatból. Persze, már csak azért is, mert Ő kavarta a krémet hozzá. Mert azért időnként be-bedugta valaki a fejét a konyhába, hogy kell-e valamit segíteni. Én meg megengedtem nekik!😉

Hozzávalók:
A kevert tésztához:

  • 4 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 25 dkg liszt
  • 20 dkg darált dió
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 dl tej
  • 1 dl olaj
  • 1 evőkanál őrölt kávé
A krémhez:
  • 1 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 1 evőkanál liszt
  • 4 dl tej
  • 20 dkg vaj
  • 18 dkg cukor
  • 10 dkg darált dió
  • 1 evőkanál őrölt kávé
  • + 1 evőkanál kakaó a tetejére
Így készült:
A tésztához a tojásokat a cukorral alaposan elkevertem, majd a többi hozzávalót beleborítva, sima masszát kevertem.
Sütőpapírral bélelt tepsibe borítottam, majd 180 fokon tűpróbáig sütöttem.
A krémhez előbb megfőztem a pudingot: a lisztet elvegyítettem a pudingporral. Előbb kevés tejjel simára kevertem, majd a többi hozzáadásával kis lángon állandóan kavarva felfőztem.
Hagytam kihűlni, közben többször átkavartam.
A vajat a cukorral elvegyítettem, majd kanalanként hozzáadtam a közben kihűlt pudingot.
Végül belekerült a dió és kávé.
A kész krémet a kihűlt lapra kentem.
A tetejét kakaóval szitáltam be. (Teaszűrőbe tettem a kakaót, s annak segítségével egyenletesen beszórtam a tetejét.)

Csokit terveztem a tetejére, de több csokis tetejű is volt már, erről lemaradt. Így is finom volt! Van még belőle a fagyasztóban- persze hogy megint többet sütöttem, mint amennyit meg bírtunk enni meg elosztogatni-, majd ha túl leszünk a nagy evészetek okozta sokkon, előszedem. ☺ Még most sem érzem úgy, hogy bírnék enni belőle...

4 megjegyzés:

  1. Jelentkezek mert én bevállalnék most egy szeletet ebből a finom sütidből nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm, küldöm is kért szeletet! :-)

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki, elmentettem a receptet - most azért egyelőre én sem sütök... de jó lesz majd Húsvétra :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Én azért már töröm a fejem, hogy mit is süssek, de nem a süti, hanem a sütés kedvéért! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...