Diós-meggyes tojásfehérje-süti

Megint összegyűlt egy csomó tojásfehérje. Valamit kezdeni kell vele- hát sütöttem. Belekerült minden földi jó, ennek megfelelően a végeredmény is finom lett.



Hozzávalók:
  • 7 tojásfehérje
  • 7 evőkanál cukor
  • csipet só
  • 7 evőkanál víz
  • 4 evőkanál liszt
  • 7 evőkanál darált dió
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 kis üveg magozott meggybefőtt
  • maréknyi mazsola
  • 5 dkg darabolt csoki
Így készült:
A fehérjéket előbb a sóval, majd a cukor hozzáadásával kemény habbá vertem. Hozzáadtam a vizet, ezzel is vertem a habot nagyon rövid ideig. Belekevertem a lisztet, sütőport, darált diót, majd a mazsolát, lecsepegtetett meggyet, csokidarabokat.
A masszát sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, 180 fokon kisütöttem. Mikor a teteje szépen megpirult, kivettem a sütőből.

Nagy tepsiben sütöttem, így elég lapos lett, de más baja nem volt! :-)




4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó recept a tojásfehérjék hasznosítására. Nekem is van egy-kettő a hűtőben, ha még jön hozzá, talán megpróbálkozok vele .... Nagyon guszta lett a tied, és finom is lehet :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Nálam sűrűn marad tojásfehérje, néha azért is, hogy süthessek még valamit! :-)

      Törlés
  2. Nálam is készült már hasonló, csak én dió helyett mákot használtam. Ez a változat is biztos nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mákot még nem jutott eszembe így használni, de miért is ne?

      Törlés

Málnás szelet

 Minél hosszabb ideig nem írok, annál nehezebb visszatérni. Már  a címadásnál is bajban voltam! :D Végül úgy döntöttem, nem cifrázom túl.  N...